Companii

Larnaca va fi a treia piata pentru Blue Air cu 10% din business

Larnaca va fi a treia piata pentru Blue Air cu 10% din business
05.01.2010, 23:17 37

Compania aeriena low-cost Blue Air, care va introduce din martiezboruri din orasul cipriot Larnaca spre Milano, Viena si Varsovia,asteapta aproape 200.000 de pasageri si circa 17 milioane de europe rutele externe.

Oficialii companiei sustin ca Larnaca va deveni a treia piatageneratoare de venituri, dupa Bucuresti si Bacau, de unde suntoperate in prezent cele mai multe zboruri. Pe langa cursele dinLarnaca, Blue Air a mai bifat inca de anul trecut rutele externeSalonic-Paphos, Paphos-Larnaca si Londra-Salonic.

"Zborurile operate din Bucuresti contribuie cu 70% la cifra deafaceri, in timp ce acelea din Bacau aduc aproape 20%. Ma astept caLarnaca sa genereze aproape 10% din totalul cifrei de afaceri si sadevina astfel a treia piata pentru noi", a declarat Adrian Ionascu,directorul general al companiei Blue Air, care a rulat afaceri depeste 100 de milioane de euro in 2008.

La mijlocul anului trecut, conducerea companiei low-cost a fostpreluata de Adrian Ionascu, 54 de ani, dupa ce Gheorghe Racaru apreluat conducerea departamentului de dezvoltare al grupului defirme controlat de omul de afaceri Nelu Iordache, grup din careface parte si operatorul aerian Blue Air.

Reprezentantii companiei aeriene low-cost estimau ca vorfinaliza anul trecut cu o cifra de afaceri de 170 de milioane deeuro si cu un numar de pasageri in crestere cu 54% fata de anulanterior, insa pana in prezent nu au fost comunicate rezultatelefinale pe 2009.

Extinderea Blue Air pe rute intraeuropene a inceput din 2008,cand au fost introduse zboruri pe destinatia Bruxelles-Londra.Aceasta cursa a fost operata insa doar in programul de iarna dinacel an, fiind eliminata din cauza lipsei de trafic.

Au urmat cursele pe Bergamo-Napoli si Bergamo-Lyon, dar si celecu plecare din Salonic, in prezent fiind aleasa destinatia cipriotaLarnaca.

Anul acesta compania va opera zboruri cu plecare din Larnacaspre Milano, Varsovia si Viena. Pe ruta Milano-Larnaca, pe care aufost introduse bilete la oferta, ce pornesc de la aproape 30 deeuro pe segment (cu toate taxele incluse), vor fi operate treizboruri saptamanale.

"Am inregistrat un numar tot mai mare de pasageri straini pezborurile noastre, motiv pentru care am decis sa dezvoltamzborurile externe", precizeaza Ionascu.

Pe zborurile externe operate anul trecut, Blue Air a avut gradede incarcare de aproape 90-95%, iar anul acesta asteapta caavioanele ce pleaca din Larnaca sa zboare la un grad de incarcarede 85%.

"Nu suntem foarte solizi pe cursele intraeuropene, insa in urmastudiilor de oportunitate am decis care sunt destinatiileprofitabile. In Larnaca beneficiem de multe facilitati din parteastatului, un exemplu fiind asigurarea de fonduri pentru promovare",a spus Ionascu, adaugand ca un alt avantaj il reprezinta faptul canicio companie low-cost nu opereaza pe rutele alese din Larnaca, cidoar compania aeriana nationala din Cipru. Mai mult, pe rutaBucuresti-Larnaca, compania low-cost Blue Air detine o cota depiata de 65%, restul de 35% fiind detinuta de compania Tarom, careopereaza de asemenea zboruri spre aceasta destinatie.

Daca in 2008 Blue Air avea zboruri spre 31 de destinatii, anultrecut numarul acestora a ajuns la 49 de destinatii, iar anulacesta va continua sa se extinda reteaua de rute. Capacitateatotala cu care opereaza compania se ridica la 1.500 de locuri, fatade 1.000 in primele sase luni de anul trecut, in prezent flota deaeronave ajungand la noua, comparativ cu doar sase in primulsemestru al anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO