Companii

Lantul de restaurante La Mama, plan de afaceri de 10 milioane de euro

24.10.2006, 18:05 100

Reteaua de restaurante La Mama estimeaza o cifra de afaceri de peste 9 mil. de euro in acest an, cu aproximativ 50% mai mare decat anul trecut, pe fondul extinderii.
"Intentionam sa avem 10 restaurante La Mama in Bucuresti si altele in tara. La fel si reteaua Cafepedia (marca de cafenele a companiei - n. red.) se va extinde atat in Bucuresti, cat si in principalele orase din tara", a spus Adina Nargang, marketing manager in cadrul La Mama.
Compania opereaza in prezent sase restaurante in Bucuresti, doua unitati fiind deschise in acest an in Piata Alba Iulia si centrul comercial Feeria din Baneasa.
In plus, proprietarul La Mama, omul de afaceri Catalin Mahu, a anuntat de curand ca se va concentra si pe segmentul cafenelor. Prima astfel de unitate a fost deschisa in incinta restaurantului La Mama din zona Piata Alba Iulia.
Investitia totala in locatie a fost de 450.000 de euro, atat pentru restaurant, cat si pentru cafenea. Restul cafenelelor vor fi unitati separate de restaurante, spun oficialii La Mama.
Principalul competitor al Cafepedia este lantul de cafenele Gloria Jean's.
Investitia pentru o cafenea Cafepedia este de 100.000-120.000 de euro.
Oficialii La Mama au declarat ca lantul de restaurante s-ar putea extinde in provincie prin investitii directe sau in sistem de franciza, prima destinatie vizata fiind orasul Brasov .
Restaurantele La Mama se adreseaza in general clientilor cu venituri medii si peste medie.
"Clientii La Mama fac parte din categoria oamenilor care au venituri medii si mari. Mai mult, clientii Cafepedia fac parte in principal din top management", a mai adaugat Nargang.
Lantul La Mama a redeschis saptamana aceasta un restaurant situat in zona Episcopiei din Capitala, in urma unei investitii de aproximativ 400.000 de euro.
"Restaurantul a fost inchis trei saptamani, timp in care s-au operat o serie de schimbari. A fost reutilata bucataria, s-a acoperit terasa", a declarat Claudia Chira, PR in cadrul La Mama.
Aceasta locatie a fost a treia deschisa de lantul La Mama, fiind operationala din anul 2002, dupa ce primul restaurant La Mama a fost deschis in 1998.
Strategia La Mama vizeaza introducerea pana la sfarsitul lunii noiembrie a unor carduri de fidelizare. "Dorinta noastra este ca pana la sfarsitul anului sa avem aproximativ 5.000 de utilizatori", adauga Chira.
Pentru anul viitor, compania estimeaza o cifra de afaceri de cel putin 12 mil. de euro, proprietarul restaurantelor asteptand consolidarea pe piata a noilor locatii deschise.
Oficialii companiei sunt de parere ca pe piata de food services nu se poate vorbi de o competitie clara.
"Daca maine ar aparea 100 de restaurante noi, de foarte buna calitate, toate ar avea clienti", a mai adaugat Nargang.

La Mama
A deschis primul restaurant in 1998
Opereaza 6 restaurante in prezent
Are ca obiectiv 10 restaurante pe termen scurt in Bucuresti si extinderea in alte orase din tara
In 2006 a intrat pe piata cafenelelor cu brandul Cafepedia
Anul viitor ar putea ajunge la afaceri de 12 mil. euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO