Companii

Kingfisher a avut vânzări de 42 mil. lire sterline pe piaţa locală şi pierderi de 6 mil. lire în şase luni

Ian Cheshire, CEO-ul Kingfisher şi cel care a decis achiziţia reţelei Bricostore din România într-o tranzacţie de 63 de milioane de lire sterline (circa 70 mil. euro), sumă care include preluarea datoriilor, va fi înlocuit la conducerea companiei înainte de finalul anului fiscal în curs de Veronique Laury, directorul Castorama Franţa.

Ian Cheshire, CEO-ul Kingfisher şi cel care a decis achiziţia reţelei Bricostore din România într-o tranzacţie de 63 de milioane de lire sterline (circa 70 mil. euro), sumă care include preluarea datoriilor, va fi înlocuit la conducerea companiei înainte de finalul anului fiscal în curs de Veronique Laury, directorul Castorama Franţa.

Autor: Cristi Moga

11.09.2014, 00:04 332

Grupul britanic Kingfisher, care în primăvara anului trecut a cumpărat cele 15 magazine Bricostore din România, a înregistrat în primul semestru al anului fiscal în curs (februarie – august) vânzări de 42 de milioane de lire sterline (circa 52 mil. euro) pe piaţa locală şi pierderi de 6 milioane de lire (circa 7,4 mil. euro), potrivit raportului financiar publicat de companie.

Fiind primul semestru integral de operare a reţelei sub umbrela Kingfisher, grupul nu prezintă informaţii comparative despre evoluţia acestor vânzări.

În anul calendaristic 2013, Bricostore România a raportat o cifră de afaceri de 144 mil. euro, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.

„Bricostore România, companie cumpărată în trimestrul doi al anului financiar 2013/2014, a realizat vânzări de 42 de milioane de lire sterline. Pierderea de şase milioane de lire sterline include costurile de transformare a magazinelor în formatul Brico Depot, unităţi care performează mai bine decât în vechiul format“, afirmă reprezentanţii grupului britanic, care au deschis în primăvara acestui an primele unităţi Brico Depot de pe piaţa locală, în spaţiile magazinelor Bricostore Orhideea şi Pantelimon din Bucureşti.

WikiZF: Profilul companieiBricostore

Kingfisher a închis recent alte şase magazine Bricostore din Bucureşti şi din ţară pentru a fi transformate în unităţi Brico Depot, iar procesul de transformare a reţelei Bricostore va fi accelerat în următoarea perioadă.

„Date fiind rezultatele încurajatoare realizate de aceste prime două magazine (din Orhideea şi Pantelimon – n.red.), celelalte 13 unităţi vor fi rebranduite până în primul trimestru al anului viitor, mai rapid decât în planurile iniţiale. Impactul investiţiilor suplimentare provocat de această accelerare va fi de circa 6 milioane de lire sterline asupra profitului din 2014/2015“, apreciază reprezentanţii Kingfisher.

Datele din raport mai arată că subsidiara locală a ajuns la 1.112 angajaţi, faţă de un nivel de peste 1.500 de salariaţi înregistrat anul trecut de Bricostore România, potrivit raportului depus pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Grupul Kingfisher, unul dintre cele mai mari din piaţa de bricolaj la nivel european, a înregistrat în primul semestru fiscal vânzări de 5,768 miliarde de lire sterline, în creştere cu 0,9%, şi un profit de 390 de milioane de lire sterline, care a rămas constant.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO