Companii

kika asteapta vanzari de 30-50 mil. euro la primul magazin, deschis pe autostrada Bucuresti-Pitesti

kika asteapta vanzari de 30-50 mil. euro la primul magazin, deschis pe autostrada Bucuresti-Pitesti

Paul Koch, managing director al grupului kika/Leiner: Romania trebuie sa fie piata numarul unu in Europa Centrala si de Est pentru ca si din punctul de vedere al populatiei este cea mai mare. In momentul de fata Austria este cea mai importanta pentru noi, pentru ca aici avem cele mai multe magazine, insa acest lucru incepe sa se schimbe.

09.04.2008, 19:48 96

Unitatea va avea o suprafata de 27.000 de metri patrati si va fi cel mai mare tip de magazin pe care compania il dezvolta, necesitand investitii de 18-25 mil. euro. Planurile de extindere ale austriecilor pe piata locala vizeaza crearea unei retele de 8 magazine in urmatorii cinci ani, fondurile alocale fiind cel putin in aceasta faza de peste 60 mil. euro.
"Numai achizitia terenului ne-a costat zeci de milioane de euro. Investitia intr-un magazin de o asemenea dimensiune se ridica la 18-25 mil. euro, asa ca bugetul avansat de 60 mil. euro este un pic conservator. Veniturile pe care o unitate atat de mare le genereaza sunt in jur de 30-50 mil. euro", a declarat Paul Koch, managing director al grupului kika/Leiner.
Retailerul austriac a cumparat inca de anul trecut terenul pe care au demarat deja constructiile la magazinul din Bucuresti, insa si terenuri in Oradea, Timisoara si Constanta.
Dimensiunile urmatoarelor magazine kika nu au fost stabilite inca, exista posibilitatea ca pentru orase precum Constanta sa se mearga pe locatii de mari dimensiuni, precum cel din Bucuresti, in timp ce pentru altele sa se aleaga suprafete mai mici. In acest caz, valoarea investitiei, poate fi o cincime din cea a unui magazin de 27.000 de metri patrati.
"Lucrarile in Bucuresti au demarat cu o intarziere de 4-5 luni datorita faptului ca nu am reusit sa gasim un constructor, toti avand deja semnate contracte pentru o perioada lunga de timp", a mai spus Koch.
Preturile urmeaza sa acopere o plaja foarte larga, oficialii kika dand exemplu unui scaun de birou care poate costa 9,99 euro, dar si al unei bucatarii care poate ajunge si la 150.000 de euro. In ceea ce priveste serviciile oferite, kika va incepe cu cele de baza, urmand sa fie extinse pe masura ce se familiarizeaza cu obiceiurile de consum ale romanilor.
"Am facut studii de piata atat vizavi de clienti, cat si de competitie. Spre deosebire de alti retaileri care aduc aceeasi gama de produse peste tot in lume, kika isi adapteaza oferta specificului fiecarei tari. In Romania, spre exemplu, am decis ca 10% din produse sa se muleze pe preferintele locale, unde se cauta mai mult lemnul inchis la culoare comparativ cu alte state."
Koch a spus ca unul dintre obiectivele kika pentru Romania este sa devina lider de piata in urmatorii ani.
"Nu investim intr-un magazin daca nu credem ca putem obtine o cota de piata de cel putin
10-12%. Pentru Bucuresti insa, datorita dimensiunii si cresterii rapide, ne gandim la doua sau poate chiar la trei magazine", a afirmat Koch.
Piata de mobilier si decoratiuni a crescut, potrivit lui Koch cu circa 12% in intrevalul 2006-2007, dar ca pentru anii 2007-2008 el se bazeaza pe un avans de 10%.
"Romania trebuie sa fie piata numarul unu in Europa Centrala si de Est pentru ca si din punctul de vedere al populatiei este cea mai mare. In momentul de fata Austria este cea mai importanta pentru noi pentru ca aici avem cele mai multe magazine insa acest lucru incepe sa se schimbe", a mai spus Koch. Unul din punctele forte ale Romaniei pentru retailerii de mobila il reprezinta numarul mare de producatori de profil. Compania austriaca are deja colaborari cu 5-10 astfel de furnizori, printre acestia aflandu-se MCA (mobila tapisata) si Ada (canapele, paturi).
kika este interesata sa-si dezvolte reteaua de furnizori insa recunoaste ca nu este usor sa-i gaseasca. Pe lista companiilor cu care kika a fost interesata sa colaboreze pentru productia de mobila s-a aflat si grupul Mobexpert, negocierile fiind in "stand-by".
Grupul kika/Leiner opereaza 64 de magazine si a avut in anul financiar 2006-2007 o cifra de afaceri de 1,24 mld. euro. Intrebat daca exista planuri si pentru deschiderea unui magazin Leiner pe piata locala (cu care targeteaza segmentul premium), Koch a spus ca "este prea devreme, dar ca va veni si acest moment".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO