Companii

JTI: Vânzările de ţigări au crescut cu 15-20% pentru că a scăzut evaziunea

JTI: Vânzările de ţigări au crescut cu 15-20% pentru că a scăzut evaziunea

Foto Shutterstock

Autor: Liviu Iancu

07.07.2011, 00:01 432

Vânzările de ţigarete au crescut cu 15-20% în prima jumătate aacestui an faţă de perioada smilară din 2010, pe fondul scăderiievaziunii, susţin reprezentanţii producătorului de ţigarete JapanTobacco International România (JTI).

"Când contrabanda ajunsese la 36% în 2009, vânzările legalescăzuseră în mod corespunzător, dar acum s-au revigorat", a spusGilda Lazăr, corporate affairs manager al JTI România, prezentă laun eveniment organizat ieri de companie la Vama Giurgiu. Laeveniment a participat şi preşedintele Agenţiei Naţionale deAdministraţie Fiscală, Sorin Blejnar, care a spus că evaziuneafiscală la ţigarete a scăzut de la 36% în 2009 la 12% în luna mai aacestui an.

JTI a rulat afaceri cumulate de aproximativ 813 milioane de euroîn 2009 prin cele două firme - JTI Manufacturing (fabrica dinPipera) şi J.T. International (firma de vânzare şi distribuţie).Exporturile companiei au ajuns anul trecut la 40% (dublu faţă de2009) din cifra de afaceri, producătorul exportând în specialţigări marca Camel în Germania. Compania are un buget de investiţiide circa 30 de milioane de euro pentru perioada 2009-2011.

Piaţa ţigaretelor, estimată la peste 2 miliarde de euro, estereprezentată de afacerile a trei companii de talie internaţională -British American Tobacco, Philip Morris şi JTI - care controleazăcel mai mare segment din sectorul bunurilor de larg consum (FMCG).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO