JTI: Vânzările de ţigări au crescut cu 15-20% pentru că a scăzut evaziunea

Autor: Liviu Iancu 07.07.2011

Vânzările de ţigarete au crescut cu 15-20% în prima jumătate a acestui an faţă de perioada smilară din 2010, pe fondul scăderii evaziunii, susţin reprezentanţii producătorului de ţigarete Japan Tobacco International România (JTI).

"Când contrabanda ajunsese la 36% în 2009, vânzările legale scăzuseră în mod corespunzător, dar acum s-au revigorat", a spus Gilda Lazăr, corporate affairs manager al JTI România, prezentă la un eveniment organizat ieri de companie la Vama Giurgiu. La eveniment a participat şi preşedintele Agenţiei Naţionale de Administraţie Fiscală, Sorin Blejnar, care a spus că evaziunea fiscală la ţigarete a scăzut de la 36% în 2009 la 12% în luna mai a acestui an.

JTI a rulat afaceri cumulate de aproximativ 813 milioane de euro în 2009 prin cele două firme - JTI Manufacturing (fabrica din Pipera) şi J.T. International (firma de vânzare şi distribuţie). Exporturile companiei au ajuns anul trecut la 40% (dublu faţă de 2009) din cifra de afaceri, producătorul exportând în special ţigări marca Camel în Germania. Compania are un buget de investiţii de circa 30 de milioane de euro pentru perioada 2009-2011.

Piaţa ţigaretelor, estimată la peste 2 miliarde de euro, este reprezentată de afacerile a trei companii de talie internaţională - British American Tobacco, Philip Morris şi JTI - care controlează cel mai mare segment din sectorul bunurilor de larg consum (FMCG).