Corina Stamate, center manager JLL România: În acest moment nu există o zonă pietonală comercială în Bucureşti, motiv pentru care nu avem o alinere a preţurilor aşa cum se întâmplă pe zona de retail de obicei.
„Motivul migrării (de la stradal la mall - n.red.), pe lângă instabilitatea preţului închirierii, a fost şi îngreunarea procesului de autorizare a acestor spaţii şi a clădirilor comerciale stradale, ceea ce duce la o expunere a comerciantului. Retailerii preferă spaţii autorizate, cu un anumit standard şi cu o perspectivă clară asupra chiriei viitoare.“
Bucureştiul are câteva mii de spaţii comerciale stradale, numărul lor exact nefiind cunoscut sau oferit de vreo companie de consultanţă imobiliară. Astfel, cifrele neoficiale variază de la 2.000 la 10.000 de spaţii cu o suprafaţă totală ce ajunge la 1 milion de metri pătraţi, potrivit datelor ZF.
Lipsa de date şi de activitate coordonată în acest segment face ca şi chiriile să varieze în consecinţă. „Chiriile spaţiilor stradale din Bucureşti sunt extrem de variate, cu valori ce diferă în funcţie de zonă. Discutăm de închirieri de până în 10 euro/mp, dar şi de 90-100 de euro/mp, în funcţie de proximitate“, spune Corina Stamate, center manager JLL România.