Companii

Iti surprind prietenii cu cadouri inedite: un zbor cu balonul, bilete la teatru sau o zi la spa

Iti surprind prietenii cu cadouri inedite: un zbor cu balonul, bilete la teatru sau o zi la spa

Un zbor cu balonul, cursuri de limbi straine sau bilete la spectacolele de teatru, sunt cateva variante de cadouri-experiente

04.11.2009, 23:25 792

Rodica Suteu, Adriana Radulescu si Florin Stefan au deschis lainceputul acestui an firma White Rabbit care vinde online pachetede servicii ce pot fi oferite cadou, o idee noua pe piataautohtona, investitia initiala ridicandu-se la 80.000 deeuro.
"Vremurile se schimba si cei apropiati vor mai mult decat jucariide plus, cutii de bomboane, bijuterii, brichete, cravate sauparfumuri. Vor sa traiasca intens, vor experiente inedite, voraltceva. Un zbor cu balonul, o excursie la schi, bilete laspectacolele de teatru, sunt doar cateva din variantele pe care noile oferim clientilor nostri", spun oficialii companiei. Suntemprimii din Romania care oferim servicii-cadou si credem ca este unprodus pentru care potentialul de cerere este mare", marturisesteRodica Suteu, actionarul White Rabbit.
Fondatorii preconizeaza ca vor continua sa investeasca in acestbusiness si in urmatorii doi ani, pentru ca doresc dezvoltareaafacerii, si nu vizeaza obtinerea rapida a profitului.
"Prioritatea noastra este sa ne facem cunoscuti, insa speram ca inanul in curs sa ne acoperim cheltuielile. Nu putem face estimariprivind cifra de afaceri din acest an", compania fiind prezenta pepiata de putin timp, insa "noi vom continua sa investim indezvoltarea afacerii", declara Rodica Suteu.
Serviciile oferite de companie reprezinta experiente pe carecumparatorul le poate oferi cadou. Cand au intrat in aceastaafacere, cei trei fondatori nu aveau experienta in domeniu, insaspun ca timpul si colaboratorii i-au ajutat sa invete si sa facafata situatiei.
"Atat eu, cat si partenerii mei lucram in arhitectura si nu aveamexperienta in acest domeniu. Am avut insa noroc sa intalnimcolaboratori exceptionali, entuziasti. Multe lucruri le-am invatatde la ei, altele le-am invatat pur si simplu pe drum", mai spuneRodica Suteu.
Echipa de colaboratori a crescut in timp, de la doi la demarareaafacerii la opt in prezent.
Momentul lansarii companiei pe piata a fost influentat de crizafinanciara, care a oferit oamenilor de afaceri timpul liber necesardezvoltarii acestei activitati.
"Ideea acestei afaceri o avem din 2007-2008. Este un domeniu foartedezvoltat in Europa si America, iar noi eram siguri ca vom avea unfeed-back bun si pe piata locala", mai spune femeia deafaceri.
"In acea perioada insa se lucra inca foarte mult in arhitectura,iar timpul pe care il puteam dedica celei de a doua afaceri eraextrem de redus. Acesta este motivul pentru care am reusit sa nelansam abia in 2009 - poate si datorita timpului liber pe care nil-a creat criza", adauga ea.
Compania pune la dispozitia clientilor sai cadouri-servicii ceacopera o paleta mai vasta de domenii si care ofera o serie deavantaje beneficiarilor lor.

O invitatie la restaurant sau cursuri degolf
"Clasicele cadouri apartin deja unei alte epoci. Este greu sa alegiun obiect care sa fie sigur dorit, inca cine ar refuza o invitatiela restaurant pentru doua persoane?", marturiseste RodicaSuteu.
Ea adauga ca cel care primeste cadoul are un ragaz de doua sau treiluni pentru a-si face rezervarea si pentru a beneficia dedar.
Clientii se pot orienta catre cadouri din varii domenii precum spa,sport/ aventura, cursuri - dans, limbi straine, in curand si muzica-, design vestimentar. Nu este neglijata nici oferta pentru copiicarora le pot fi oferite cursuri, tabere, abonamente pentrudiferite sporturi precum echitatie sau carting.
Experientele pot avea loc in diverse locatii din tara, precumArges, Brasov - Cheile Rasnoavei, Brasov, Sinaia, Bucuresti sauPoiana Brasov, in functie de specificul acesteia.
Preturile cadourilor variaza mult, deoarece si oferta este bogata."Avem cadouri al caror pret incepe de la 150 de lei (35 de euro),precum cursurile de dansuri sau golf, insa oferim si cadouri pentruocazii deosebite ce pot costa pana la peste 30.000 de lei (7.000 deeuro), cum este cazul unui curs de pilotaj auto", spunefondatoarea.
Cursul de pilotaj, realizat de Titi Aur, pilot de raliu, este uncadou ce se adreseaza clientilor corporate, care le pot oferiangajatilor aceasta experienta. Cursantii primesc notiuni teoreticedespre pilotaj, pe care ulterior le aplica pe circuit. Cursul sedesfasoara pe durata a doua zile si se poate realiza pentru un grupde 15 persoane.
Clientii tinta ai companiei sunt persoanele fizice cu veniturimedii sau ridicate, cu varste cuprinse intre 20 si 40 de ani saucompaniile ce doresc sa le ofere angajatilor lor uncadou-experienta.
Oficialii companiei spun ca cele mai cumparate cadouri suntabonamentele la spa sau cele pentru practicarea unor activitatisportive.
Despre viitor, Rodica Suteu spune ca pe termen scurt companiadoreste sa isi completeze oferta de cadouri-servicii, pentru ca petermen mediu sa fie prezenta in toate orasele din tara. Pe termenlung este vizata extinderea si in tarile din estul Europei.

De la creatie media la cadouri e doar unpas
Dan Rotiu, alaturi de asociatul sau a infiintat in anul 2006compania Twenty Two Media, care la inceput s-a axat pe creatiemedia - realizarea de site-uri web, cataloage, calendare sipliante, pentru ca spre sfarsitului aceluiasi an sa se reprofilezepe vanzarea de articole promotionale si cadouri, care a devenitprincipalul obiect de activitate si in anii ce au urmat si pana inprezent.
"Am fondat aceasta afacere pentru ca aveam experienta in domeniu sipentru ca doream sa activam pe cont propriu. Ca multe alte afacerimici, castigurile companiei reprezentau si banii cu care mergeamacasa la familii. Suisurile si coborasurile le resimteam din plinin domeniul initial de activitate, fapt ce ne-a determinat sa neschimbam profilul. Optarea pentru vanzarea de articole promotionalea reprezentat o solutie la acel moment, insa a fost si sursa multorprovocari viitoare", marturiseste Dan Rotiu.
Cand au lansat afacerea, cei doi actionari aveau 22 si respectiv 32de ani si au pornit la drum cu experienta - in domeniul deactivitate initial - si cu "o nevoie acuta de libertate deactiune".
Fondatorul spune ca pentru a aduce afacerea unde este astazi nu afost necesara traversarea unei serii de etape bine stabilite, cimai degraba a fost un proces de invatare continua datorita caruiaau evoluat din mers.
"Nu cred ca au fost niste etape premergatoare, ci mai degraba amactionat din instict. Am facut lucrurile din mers", mai spuneel.
Reteta businessului Twenty Two Media a fost simpla. "Am luat ofirma gata facuta, i-am schimbat numele si sediul si i-am datdrumul. Primii clienti au fost «furati» de la compania unde eramangajati. Au fost clientii care aveau o oarecare afinitate pentrunoi ca persoane si nu doreau sa lucreze cu altcineva", isiaminteste Dan Rotiu.
Schimbarea domeniului de activitate a venit insa ca o provocare,pentru ca, desi vechii clienti au privit aceasta reorientare ca odiversificare a ofertei, era necesara cresterea bazei declienti.
"Pentru ca aveam nevoie de clienti noi, am venit cu ideea lansariiunui magazin online dedicat cadourilor. Era pentru noi o maniera dea ne face cunoscuti si de a avea acces la clienti mari",marturiseste fondatorul.
Despre clientii actuali ai companiei omul de afaceri spune ca suntpersoane fizice ce apartin tuturor categoriilor sociale si devarsta si sunt totodata clienti corporate, pentru ca "oricine poateface un cadou, fie ca este vorba de o persoana sau de ocompanie".

Ce poti cumpara cu un card cadou?
Produsele pe care Twenty Two Media le pune la dispozitia clientilorsunt extrem de variate, de la pixuri si esarfe la rame foto siseturi de poker. Compania ofera si servicii conexe, precumpersonalizarea, impachetarea si livrarea cadourilor.
Pentru cei nehotarati exista si posibilitatea de a cumpara un cardcadou - cu o valoare variabila, pe baza caruia persoana care ilprimeste sa poate pleca intr-o excursie sau poate zbura cubiplanul.
Pentru clientii corporate compania ofera si alte produse decat celeprezente in magazinul online, la cerere si in functie denecesitatile acestora.
Preturile cadourilor pornesc de la 2-3 lei (0,5 euro) pentru semnede carte si ajung la cateva mii, cum este cazul unei card cadoupentru o excursie "gata impachetata". "Avem si un catalog destinatcelor mai pretentiosi clienti. Produsele de acolo ajung si lacateva mii de euro", spune fondatorul.
Dintre produsele oferite cele mai bine vandute sunt seturile dejocuri, potrivit lui Dan Rotiu.
"La un moment dat a fost o adevarata manie cu pedometrele si cusudoku electronic", mai spune el. Daca atunci cand au lansataceasta afacere au fost necesari 1.000 de euro - suma investitaintr-un stoc minim de produse destinate clientilor persoane fizice- si doi angajati, pentru a tine pe picioare aceasta afacere, cares-a dezvoltat in cei patru ani de activitate, sunt necesari acum 6oameni.
"A fost o afacere care s-a autosustinut. Tot ceea ce am facut noi afost sa avem grija de ea si nu a fost deloc usor. Mereu incercamceva nou, mereu venim cu imbunatatiri. Cei care decid suntoamenii", spune Dan Rotiu.
Criza si-a lasat insa amprenta asupra Twenty Two Media, carepotrivit fondatorilor va avea in acest an o cifra de afaceri decirca 700-800.000 de lei (160-180.000 de euro), in scadere de la 1milion de lei (230.000 de euro) anul trecut si o marja de profit de10-15%.
Despre planurile de viitor ale companiei Dan Rotiu spune ca "nedorim sa ajungem in top trei magazine online de cadouri".

White Rabbit

  • An infiintare: 2009
  • Produse: carduri cadou - zbor cu balonul, oexcursie la schi, bilete la spectacolele de teatru, o zi laspa
  • Investitie initiala: 80.000 de euro
  • Numar colaboratori: 8
  • Preturi: 35-7.000 de euro

Twenty Two Media

  • An infiintare: 2006
  • Produse: pedometre, sudoku electronic, ramefoto, seturi de poker
  • Investitie initiala: 1.000 de euro
  • Numar angajati: 6
  • Preturi: 0,5 - 2.000 de euro
  • Cifra de afaceri 2008: 230.000 de euro
  • Cifra de afaceri 2009 (estimare): 160-180.000de euro
  • Marja de profit: 10-15%

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO