Companii

Iti fac gradina mai frumoasa cu cateva idei simple

Iti fac gradina mai frumoasa cu cateva idei simple

Preturile pentru un hamac variaza intre 100 si 500 de lei

02.10.2009, 00:00 679

Chiar daca nu isi permit sa investeasca foarte mult, pornind dela cateva idei simple, clientii nu renunta la ideea de a cumparamobilier de exterior care sa le permita sa se bucure de verdeata side racoarea pe care o ofera plantele in perioadele de canicula dinsezonul estival. Un set de fotolii din rafie sau chiar un hamac nucosta foarte mult, insa ii ajuta pe multi sa scape de stresulzilnic.

Bogdan Manolache, un intreprinzator bucurestean in varsta de 37de ani, se numara printre putinii oameni de afaceri autohtoni cares-au gandit sa dezvolte o afacere cu hamacuri, dupa ce a observatca tot mai multi romani frecventeaza magazinele de amenajariexterioare in cautarea unui astfel de mijloc de relaxare.

Manolache a intrat in afacerile cu hamacuri in 2008, cand adecis sa introduca produsul in portofoliul Midomar Group Exim,firma pe care o detine inca din 1995.

Ideea de a vinde hamacuri i-a venit in 2007, cu ocazia uneivizite in Germania la un targ de profil unde a reusit sa cunoascamai multi producatori locali. Intreprinzatorul a fost atras deprovocarea pe care o presupune explorarea unei piete considerateinca de nisa in Romania, iar hamacurile au venit sa completezeportofoliul firmei Midomar, care includea initial produse din gamacamping, printre care carbuni si lemne pentru gratar, diversetipuri de gratare, substante solide, lichide sau sub forma de gelpentru aprinderea focului, chibrituri speciale sau suflante.

Firma ofera pe piata o gama variata de hamacuri: cu bara, carepermit intinderea materialului insa au o suprafata mai mica,hamacuri de tip brazilian fara bara, la care materialul atinge olatime intre 140 si 175 cm, hamacuri scaun, o combinatie intrehamac si leagan, hamacuri pentru nou-nascuti, hamacuri cu ogreutate redusa pentru turistii montani, esarfe portbebe, suporturimetalice pentru hamacuri si alte accesorii, printre care diversetipuri de carlige si sfori de prindere. Preturile variaza intre 100si 500 de lei, iar fiecare produs beneficiaza de garantie timp deun an.

Printre clientii Midomar Group Exim, care are in prezent 10angajati, se numara magazinele de amenajari si cateva magazinevirtuale, insa firma a deschis in ultimul an si un site propriu,prin intermediul caruia poate realiza vanzari directe catreclienti. Principalul furnizor al firmei este o companie germanacare detine cateva fabrici si in Brazilia, iar concurenta resimtitape piata romaneasca de profil este destul de redusa, avand invedere ca in Romania numarul producatorilor locali este foartemic.

Investitia initiala in afacerea cu hamacuri a fost de circa15.000 de euro si a constat in cheltuielile legate de primul importde marfa si in realizarea site-ului. In 2008, Midomar a inregistrato cifra de afaceri de 60.000 de euro pe segmentul de hamacuri, iarin prima jumatate a anului cifra de afaceri a firmei a atins 50.000de euro pe acelasi segment.

Pentru 2009, firma estimeaza o crestere cu circa 35% a cifrei deafaceri inregistrate pe segmentul hamacuri, evolutia pozitiva fiindexplicata prin numarul din ce in ce mai mare de contracte incheiatecu magazinele de amenajari, in special cu cele care comercializeazamobilier de gradina sau cu alte magazine care functioneaza pe piataonline.

Corin Leach, in varsta de 42 de ani, este un alt

intreprinzator decis sa isi incerce norocul pe piata deamenajari pentru gradina din Romania. Leach s-a lansat in afacerilecu mobilier pentru spatii verzi in 2007, cand a infiintat firmaPaulys 2007.

Ideea de a deschide o astfel de afacere a pornit initialdintr-un hobby si din placerea de a cumpara obiecte decorative siutile, potrivit lui Leach, care recunoaste ca nu avea experienta indomeniu si ca a pornit practic de la zero. Intreprinzatorul roman afost fortat sa se reorienteze brusc dupa ce si-a pierdut locul demunca de la o exploatare de cupru, unde lucra ca inginerminier.

Paulys 2007 produce o gama variata de mobilier pentru gradina,care include diverse modele de scaune, mese, banci de gradina,mobilier pentru terase, pergole si chiar decoratiuni interioare siexterioare pentru pensiuni sau restaurante. Produsele suntconfectionate in special din lemn de carpen, brad, stejar saucires, in functie de cererile clientilor, insa Corin Leach nurefuza solicitarile mai putin obisnuite, care presupun crearea dedecoratiuni din lemn de esenta rara. Firma, care distribuiemobilier de gradina in toata tara pe baza de comanda, oferagarantie pentru produsele vandute si chiar servicii depostgarantie, in anumite conditii stabilite cu clientii.

Majoritatea clientilor producatorului de mobilier de gradinasunt persoane obisnuite care doresc sa isi infrumuseteze spatiulverde sau sa amenajeze intr-un stil rustic exteriorul locuintelorpe care le detin. Leach are insa si multi clienti din turism,patroni de pensiuni sau restaurante, care vor sa creeze un ambientplacut pentru a-si mentine afacerea. "Romanii sunt in prezentreceptivi la nou si chiar vin cu unele dintre cele mai bune idei",potrivit intreprinzatorului, care precizeaza insa ca productia demobilier de gradina a demarat mai greu, firma avand initialprobleme cu furnizorii, cu activitatile de marketing si, mai ales,in a-si face publicitate.

Paulys 2007 a inceput productia de amenajari pentru gradina cudoar doi angajati, Corin Leach si un prieten apropiat alintreprinzatorului, insa in prezent firma detine 3 angajatipermanenti, bazandu-se in special pe colaborari pentru a duce labun sfarsit lucrarile mai complicate.

Leach si-a recrutat furnizorii doar de pe piata romaneasca, princontacte directe si de pe internet, tinand cont de pretul maiscazut al materiei prime si de costurile mai reduse pe care lepresupune transportul pe distante scurte, insa precizeaza caselectia firmelor cu care colaboreaza a fost una destul de dificiladeoarece uneori calitatea materialelor nu se ridica la standardeleasteptate.

Concurenta pe piata de profil a devenit destul de vizibila, celputin in ultimul an, potrivit intreprinzatorului, in special inregiunile montane unde tot mai multe firme se reprofileaza pe acestgen de activitate. Fiind o afacere de sezon, vanzarile Paulys crescsemnificativ pe perioada primaverii si in sezonul estival si incepsa scada in lunile de toamna. Firma produce insa pe timpul ierniidecoratiuni pentru interioare, astfel ca lunile reci ale anului nureprezinta o perioada lipsita de activitate.

Leach a inceput productia de mobilier pentru gradina de la oinvestitie initiala de 20.000 de lei, bani primiti in urmadisponibilizarii, la care s-au adaugat insa in timp si alteinvestitii, tot din fonduri proprii. In 2008, Paulys a inregistrato cifra de afaceri de 50.000 de lei si spera sa se mentina peacelasi trend, avand in vedere ca in 2009 vanzarile firmei auscazut cu o treime fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Producatorul de mobilier pentru gradina practica in mod normal omarja de profit intre 15 si 20%, insa impune si marje mai mari incazul in care proiectele de amenajari sunt foarte complexe,materialele utilizate cresc semnificativ costurile lucrarii sidurata de executie a proiectelor de amenajare exterioara sau dedecoratiuni interioare.

Midomar Group Exim

  • An lansare: 2008
  • Numar de angajati: 10
  • Investitie initiala: 15.000 de euro
  • Cifra de afaceri 2008: 60.000 de euro
  • Firma estimeaza o crestere cu circa 35% a cifrei de afaceripentru 2009

Paulys 2007

  • An lansare: 2007
  • Numar de angajati: 3
  • Investitie initiala: 20.000 de lei (circa 4.800 de euro)
  • Cifra de afaceri 2008: 50.000 de lei (aproape 12.000 deeuro)
  • Marja de profit practicata: intre 15 si 20%

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO