Companii

Investitiile pe piata produselor din peste dau din coada

14.12.2004, 00:00 78

Trendul existent la nivel european privind reorientarea preferintelor consumatorilor catre consumul de carne alba si peste, dar si faptul ca aceasta materie prima este in general mai ieftina si considerata mai sanatoasa, se resimte si pe piata romaneasca.
Cativa jucatori din industria alimentara au inceput sa accelereze ritmul investitiilor pentru lansarea de noi produse din peste sau anunta cresterea interesului pentru aceasta piata estimata pentru acest an la peste 30 de milioane de euro (20.000 de tone).
Tabco-Campofrio, un producator important pe piata mezelurilor, este aproape de lansarea pe aceasta piata. "Tatonam o posibila dezvoltare a gamei de produse prin valoarificarea potentialului piscicol autohton dar si oceanic care exista la Tulcea", spune Ovidiu Wencz, directorul general al Tabco-Campofrio, care are o capacitate de productia a mezelurilor in orasul de la gurile Deltei, unde isi avea sediul fosta companie de pescuit oceanic.
Sorin Minea, presedintele Romalimenta, organizatie din care fac parte principalii jucatori din industria alimentara, spune ca exista o piata foarte mare pentru produsele din peste. "Piata produselor din peste are un potential foarte mare, iar consumul la ora actuala in Romania de peste de apa dulce este foarte mic, in timp ce consumul de peste oceanic este aproape inexistent", sustine Minea.
La randul ei, Orkla Foods Romania ia in calcul posibilitatea reanalizarii unei investitii in acest sector, idee analizata la sfarsitul anului trecut, dar abandonata pentru moment. "Ne gandim sa reluam aceasta investitie in viitor in cadrul strategiei noastre de dezvoltare a portofoliului de produse", spune Alisz Kosza, general manager Orkla Foods Romania.
Compania a incheiat la sfarsitul anului trecut un contract cu o companie bucuresteana care urma sa-I furnizeze materie prima pentru a scoate pe piata produse din peste sub marca "Bunatati de la Bunica", insa afacerea a cazut datorita faptului ca Orkla Foods a decis sa se bazeze pe fabrica sa de preparate din peste din Polonia pentru a suplini consumul din regiune.
Bogdan Grama, vicepresedintele Agroalim Group, un importator si producator din industria alimentara, spune ca exista pe piata un trend in crestere pentru produsele din peste. "Este o piata unde productia este destul de mica in raport cu consumul, iar romanii au devenit din ce in ce mai interesati de consumul de peste de Craciun si Paste. In plus, este normala o reorientare catre peste din cauza problemelor pe care le au carnea de pui (gripa aviara din Asia), de porc (cresterea preturilor anul trecut) sau cea de vita (boala vacii nebune)", sustine Grama.
Compania Piscicola Tour a definitivat recent o investitie de 6 milioane de euro pentru modernizarea si retehnologizarea a doua fabrici de conserve si semiconserve din peste situate in comuna Jurilovca in Delta Dunarii. "Aceasta piata este dominata in acest moment de importuri din Thailanda care sunt slab calitative iar unul dintre putinii producatori interni - Tulco Tulcea - traverseaza o perioada dificila", spune Doru Franculet, directorul general al Piscicola Tour.
Cele doua fabrici vor avea fiecare o capacitate zilnica de productie de 3 tone/zi si un numar de peste 100 de angajati. Piscicola Tour va lansa pe piata sub marca "Delta Fish" conserve de peste in sos tomat si ulei, semiconserve, slate si afumaturi. Peste 30% din investitia realizata in cele doua fabrici provine din fonduri Sapard.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO