♦ Această evoluţie pozitivă a susţinut şi creşterea pieţei de fuziuni şi achiziţii, dat fiind că investitorii şi-au întors mai mult faţa către România şi au găsit aici ţinte pe măsura tichetelor lor.
România are peste 2.000 de companii antreprenoriale cu afaceri cuprinse între 10 şi 100 de milioane de euro, mai exact businessuri de dimensiuni medii. Datele sunt aferente anului 2020, acestea fiind cele mai recente informaţii disponibile. Între timp, ţinând cont de evoluţia mediului de business şi de inflaţia care a săltat cele mai multe afaceri, numărul este probabil să fi crescut.
Spre comparaţie, în 2011 erau doar 1.209 de astfel de jucători.
Numărul acestor firme a crescut puternic, cu 66%, în doar un deceniu, arată o analiză a companiei de audit şi consultanţă EY. Iar impactul s-a simţit inclusiv asupra pieţei de M&A.
„Creşterea constantă a PIB, stabilitatea creşterii, dar şi evoluţia numărului de afaceri antreprenoriale româneşti cu afaceri cuprinse între 10 şi 100 mil. euro au avut un impact pozitiv asupra pieţei de M&A din România“, spunea recent Iulia Bratu, head of lead advisory în cadrul EY.
Mai exact, această evoluţie pozitivă a numărului de companii antreprenoriale de dimensiuni medii a susţinut creşterea pieţei de fuziuni şi achiziţii deoarece investitorii şi-au întors mai mult faţa către România şi au găsit aici ţinte pe măsura tichetelor lor.