Într-un deceniu, numărul de companii antreprenoriale româneşti de dimensiuni medii, cu afaceri cuprinse între 10 şi 100 mil. euro, a crescut cu 66%

Autor: Cristina Roşca 09.08.2023

♦ Această evoluţie pozitivă a susţinut şi creşterea pieţei de fuziuni şi achiziţii, dat fiind că investitorii şi-au întors mai mult faţa către România şi au găsit aici ţinte pe măsura tichetelor lor.

România are peste 2.000 de com­panii antreprenoriale cu afaceri cuprinse între 10 şi 100 de milioane de euro, mai exact businessuri de di­mensiuni medii. Datele sunt aferente anului 2020, acestea fiind cele mai recente informaţii disponibile. Între timp, ţinând cont de evoluţia mediu­lui de business şi de inflaţia care a săltat cele mai multe afaceri, numă­rul este probabil să fi crescut.

Spre comparaţie, în 2011 erau doar 1.209 de astfel de jucători.

Numărul acestor firme a crescut puternic, cu 66%, în doar un deceniu, arată o analiză a companiei de audit şi consultanţă EY. Iar impactul s-a simţit inclusiv asupra pieţei de M&A.

„Creşterea constantă a PIB, sta­bi­litatea creşterii, dar şi evoluţia nu­mă­rului de afaceri antreprenoriale româneşti cu afaceri cuprinse între 10 şi 100 mil. euro au avut un impact po­zitiv asupra pieţei de M&A din Ro­mâ­nia“, spunea recent Iulia Bratu, head of lead advisory în cadrul EY.

Mai exact, această evoluţie pozi­ti­vă a numărului de companii antre­pre­noriale de dimensiuni medii a susţinut creşterea pieţei de fuziuni şi achiziţii deoarece investitorii şi-au întors mai mult faţa către România şi au găsit aici ţinte pe măsura tichetelor lor.