Companii

INTERVIU ZF. Daniel Gross, Penny România: Toţi actorii din piaţă caută să-i atragă pe clienţii chibzuiţi nu doar cu preţuri mici, ci şi cu oferte. Anul acesta va fi mai dificil decât ultimii doi, lupta e mai aprigă

Daniel Gross, CEO al Penny România: În 2022, oamenii cumpărau mai puţin, în gramaje mai mici. Începând cu anul trecut, cumpără mai deştept şi urmăresc promoţiile, iar asta vedem inclusiv în 2024.

Daniel Gross, CEO al Penny România: În 2022, oamenii cumpărau mai puţin, în gramaje mai mici. Începând cu anul trecut, cumpără mai deştept şi urmăresc promoţiile, iar asta vedem inclusiv în 2024.

Autor: Cristina Roşca

14.02.2024, 00:07 216

♦ Lanţul de magazine cu profil discount şi-a bugetat totuşi o creştere de două cifre în 2024 versus anul anterior ♦ Avansul va fi susţinut parţial şi de expansiunea cu 35-40 de magazine noi ♦ Compania are un buget de investiţii de circa 130 mil. euro, similar celui din 2023.

Daniel Gross, CEO al Penny România, o reţea de circa 375 de magazine cu profil discount, spune că anul trecut a fost al zecelea an cu creştere double digit (peste 10%) a cifrei de afaceri, iar ţinta este ca retailerul să meargă mai departe în acelaşi ritm. Totuşi, executivul român recunoaşte că e tot mai greu să menţină un ritm atât de alert pe o piaţă în perpetuă mişcare şi schimbare la rândul său.

„Anul 2023 a fost al zecelea an de creştere double digit pentru noi şi mergem mai departe tot la fel. Totuşi, e tot mai greu să creşti repede, pentru că nici piaţa nu stă pe loc. Cu toate acestea, noi am bătut piaţa ca ritm în 2020, 2022 şi 2023 (pe datele de la compania de cercetare de piaţă Nielsen).“

Executivul adaugă că anul 2022, primul cu inflaţie ridicată - inflaţie care în perioada de vârf a depăşit 16% potrivit INS - a fost unul foarte bun pentru companie, numărul de clienţi crescând like for like (pe baze comparabile, fără expansiune) cu peste 10%.

„Nu cred că vom mai vedea asemenea creşteri, care au venit atunci pe fondul mai multor factori, precum inflaţie, dar şi remodelări de magazine. Mai avem însă multe de făcut, Penny încă mai trebuie descoperit.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO