Companii

Interbrew Romania, vanzari cu peste 31% mai mari in primele noua luni

Interbrew Romania, vanzari cu peste 31% mai mari in primele noua luni

Mihai Ghyka, directorul general al Interbrew, spune ca rezultatele din primele 9 luni se datoreaza in principal marcii Bergenbier

10.11.2006, 18:35 37

Filiala locala a InBev, liderul mondial de pe piata berii, a inregistrat in primele noua luni din acest an o crestere de peste 31% a vanzarilor in volum, cel mai mare ritm de crestere raportat de grup pe pietele din Europa Centrala si de Est.
Compania Interbrew, al treilea producator din industria locala a berii, a inregistrat un ritm de crestere aproape dublu fata de cel de pe piata rusa (16,2%) si cu noua procente mai mare fata de cea ucraineana. Cele trei piete au sustinut o crestere de peste 14% pentru vanzarile InBev pe piata est-europeana.
Vanzarile Interbrew Romania in primele noua luni din acest an au depasit cresterea pietei, fiind de trei ori mai mari fata de estimarile initiale ale reprezentantilor companiei. "Rezultatele se datoreaza in principal marcii Bergenbier, care inregistreaza cresteri de vanzari mai mari decat cresterea pietei berii in primele noua luni", a declarat Mihai Ghyka, directorul general Interbrew Romania.
El a adaugat ca in aceeasi perioada marcile Stella Artois si Beck's, din segmentul premium, au inregistrat o crestere combinata de 24,5%.
Conform datelor furnizate de companie, care citeaza agentia de cercetare a pietei MEMRB, Interbrew a avut in primele noua luni ale anului o cota de piata de 21,9%, in crestere fata de sfarsitul anului 2005, cand a inregistrat doar 21,5%.
Din luna martie a anului viitor, Interbrew Romania va realiza fuziunea cu Interbrew Efes Brewery, achizitionata integral in acest an de catre InBev, compania rezultata urmand sa se numeasca InBev Romania. In luna mai a acestui an, InBev a achizitionat 49,99% din actiunile Interbrew Efes Brewery Ploiesti de la grupul Efes Breweries International, pentru 20,8 milioane de euro. Astfel InBev a ajuns la o participatie de 100% la capitalul Interbrew Efes Brewery. Fabrica de bere de la Ploiesti are o capacitate de productie de 1,8 milioane de hectolitri anual.
Interbrew Romania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 140 de milioane euro, in crestere cu 35% fata de 2004 si o crestere a volumului de vanzari de 18%, pana la 2,6 milioane de hectolitri. Filiala locala a InBev a trecut in 2005 pe profit, dupa ce in anul anterior inregistrase o pierdere de 3,4 mil. euro. Producatorul de bere a obtinut anul trecut un castig net de 14 mil. euro (50, 4 mil. lei). Profitul Interbrew include numai companiile unde producatorul detinea 100% din capital in 2005. Compania mai detinea anul trecut 50% din Interbrew Efes Brewery Ploiesti.
Dupa preluarea de catre InBev, capitalul social al Interbrew Efes Brewery Ploiesti va fi redus cu 30,1 milioane lei (8,4 mil. euro), la 800.000 lei (225.000 euro).
Pentru a-si intari pozitia pe segmentul berii la Pet, Interbrew a lansat in primavara un nou brand, Lowenbrau, care ar putea ajunge la o cota de piata de 3-5%. Potrivit repezentantilor companiei, Lowenbrau va reprezenta la sfarsitul acestui an circa 15% din PET-ul vandut de Interbrew pe piata locala. Anul acesta, Interbrew a finalizat o investitie de sapte milioane de euro pentru achizitia unei linii de imbuteliere a berii in recipiente PET, la fabrica din Ploiesti. Linia are o capacitate de 18.000 de sticle de doi litri pe ora.
Piata este estimata la peste 600 mil. euro, cu un volum al vanzarilor in 2005 de 15,2 mil. hectolitri, in crestere cu aproape 5% fata de 2004. Potrivit principalilor jucatori din industrie, vanzarile de bere vor creste cu peste 15% in acest an. Cei mai importanti competitori ai Interbrew sunt Brau Union, Ursus Breweries, URBB, European Drinks si Bere Mures.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO