Companii

Interbrew: Ne fuzionam companiile si vom deveni InBev Romania

Interbrew: Ne fuzionam companiile si vom deveni InBev Romania
18.10.2006, 18:45 53

Compania Interbrew Romania, filiala locala a liderului mondial InBev, va realiza pana in martie 2007 fuziunea cu Interbrew Efes Brewery, companie achizitionata integral in acest an de catre InBev. Compania rezultata in urma acestui proces se va numi InBev Romania.
"Pana acum Interbrew Efes Brewery si Interbrew Romania au fost doua companii separate, dar incepand cu martie 2007, acestea vor fuziona in InBev Romania", a declarat Liviu Irimia, directorul de marketing al Interbrew.
In luna mai a acestui an, InBev a achizitionat 49,99% din actiunile Interbrew Efes Brewery Ploiesti de la grupul Efes Breweries International pentru 20,8 milioane de euro. Astfel InBev a ajuns la o participatie de 100% la capitalul Interbrew Efes Brewery. Fabrica de bere de la Ploiesti are o capacitate de productie de 1,8 milioane de hectolitri anual.
Dupa o crestere de 36% a vanzarilor in primul semestru din acest an, reprezentantii Interbrew au revizuit pozitiv estimarile privind vanzarile totale din acest an.
"Evolutia pietei totale de bere ne-a depasit asteptarile, crescand cu 17-18% fata de o estimare de 5-6%. La inceputul anului ne-am propus sa crestem atat volumic, cat si valoric cu peste 10%. Datorita faptului ca in primele sase luni am depasit graficul, acum ne asteptam la o crestere mai mare", a adaugat Liviu Irimia.
Potrivit datelor furnizate de oficialii companiei, care citeaza agentia de cercetare MEMRB, la jumatatea acestui an Interbrew Romania a ajuns la o cota de piata de 22%, fata de 21,5% cat inregistra in aceeasi perioada a anului trecut.
Potrivit reprezentantilor companiei, rezultatele din primul semestru au fost sustinute de marca Bergenbier, dar si de cresterea segementului berii la PET. Brandurile Bergenbier Q-Pack si Noroc au inregistrat in septembrie o cota de piata de 20,3%, cu 4,8 puncte procentuale mai mult fata de prima jumatate a anului. Vanzarile Bergenbier au crescut in primul trimestru al acestui an cu 49% fata de aceeasi perioada din 2005.
Interbrew Romania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 140 de milioane de euro, in crestere cu 35% fata de 2004 si o crestere a volumului de vanzari de 18%, pana la 2,6 milioane de hectolitri. Filiala locala a InBev a trecut in 2005 pe profit, dupa ce in anul anterior inregistrase o pierdere de 3,4 mil. euro. Producatorul de bere a obtinut anul trecut un castig net de 14 mil. euro (50,4 mil. lei). Profitul Interbrew include numai companiile unde producatorul detinea 100% din capital in 2005. Compania mai detinea anul trecut 50% din Interbrew Efes Brewery Ploiesti. Dupa preluarea de catre InBev, capitalul social al Interbrew Efes Brewery Ploiesti va fi redus cu 30,1 mil. lei (8,4 mil. euro) la 800.000 de lei (225.000 de euro).
Pentru a-si intari pozitia pe segmentul berii la Pet, Interbrew a lansat in primavara un nou brand, Lowenbrau, care ar putea ajunge la o cota de piata de 3-5%. Potrivit reprezentantilor companiei, Lowenbrau va reprezenta la sfarsitul acestui an circa 15% din PET-ul vandut de Interbrew pe piata locala.
Anul acesta Interbrew a finalizat o investitie de sapte milioane de euro pentru achizitia unei linii de imbuteliere a berii in recipiente PET la fabrica din Ploiesti. Linia are o capacitate de 18.000 de sticle de doi litri pe ora.
Valoarea investitiilor realizate de Interbrew in Romania depaseste 150 de milioane de euro si a vizat consolidarea marcilor pe care le produce local, Stella Artois, Beck's, Bergenbier, Noroc si Lowenbrau. Alaturi de acestea, Interbrew importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.
Piata de bere din Romania este una dintre cele mai competitive din Europa, mai ales ca pietele vestice sunt dominate in general de trei jucatori internationali care controleaza 80% din piata. In Romania, filialele locale ale celor 4 companii multinationale (Heineken, SAB Miller, InBev si Carlsberg) prezente pe piata berii controleaza in jur de 70% din piata. Alaturi de ele, un rol important il joaca European Drinks, cel mai mare grup alimentar din industria locala si Bere Mures. Piata este estimata la peste 600 mil. euro, cu un volum al vanzarilor in 2005 de 15,2 mil. hectolitri, in crestere cu aproape 5% fata de 2004.
Potrivit principalilor jucatori din industrie, vanzarile de bere vor creste cu peste 15% in acest an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO