Companii

Interbrands, vanzari de peste 95 mil. euro in iunie

Interbrands, vanzari de peste 95 mil. euro in iunie

Rand Sherif, directorul general al Interbrands Marketing&Distribution

04.09.2007, 18:30 198

Interbrands Marketing&Distribution, cel mai mare distribuitor de bunuri de larg consum de pe piata, a realizat o crestere de 33% a vanzarilor in primul semestru, fata de aceeasi perioada din 2006, pana la 1,57 mld. lei (471,1 mil. euro).
Distribuitorul Interbrands Marketing& Distribution a inregistrat vanzari nete de aproximativ 310 mil. lei (96 mil. euro) in luna iunie, luand in calcul rezultatul raportat de companie dupa primele cinci luni ale anului (1,26 mld. lei), respectiv rezultatele comunicate la sfarsitul primului semestru.
Compania a inregistrat in primele sase luni un ritm de crestere similar cu evolutia prognozata pentru intregul an. Interbrands ar putea trece pragul de vanzari de un miliard de euro pana la finele anului, conform propriilor estimari.
La sfarsitul anului 2006, zece companii (Petrom, Lukoil, Rompetrol Rafinare, Electrica, Mittal Steel Galati, Automobile Dacia, Metro Cash&Carry, Rewe Group, Orange, Vodafone) derulau afaceri anuale de peste un miliard de euro, in timp ce activele primelor douasprezece banci de pe piata depaseau aceeasi suma.
Interbrands este in prezent cel mai mare distribuitor de pe piata FMCG (bunuri de larg consum), cu o cifra de afaceri de 766,8 milioane de euro la nivelul anului 2006 si o cota de 10-12%. Anul trecut, compania a revenit pe profit, inregistrand o valoare neta de aproximativ 1,7 mil. euro.
Compania a urmarit anul trecut dezvoltarea diviziei de produse alimentare prin includerea in portofoliu a bauturilor energizante Rockstar, importate din Olanda, a produselor de panificatie si morarit Pambac si a bazelor pentru mancaruri Gallina Blanca. Pe lista parteneriatelor Interbrands au intrat in 2006 alte nume mari de pe piata romaneasca - Vodafone (cartele telefonice) si divizia Braun a companiei Procter&Gamble.
In acest an, distribuitorul a inceput parteneriatul cu Cadbury, companie care a preluat in urma cu cateva luni controlul producatorului de dulciuri Kandia-Excelent.
Printre cei mai mari furnizori ai Interbrands se mai numara producatorul de tigarete British American Tobacco Romania, Procter & Gamble si Nestle.
Planurile pentru acest an nu prevad alti furnizori noi pentru Interbrands.
Sarkis Group International, cu sediul central in Beirut (Liban), este o afacere de familie, cu activitati in domeniul comertului si turismului, avand operatiuni in Cipru, Bulgaria, Belarus, Mongolia si Emiratele Arabe.
Proprietarii grupului sunt Raymond Elias Sarkis si Sarkis Elias Sarkis.
Piata locala a serviciilor de distributie a bunurilor de larg consum este dominata in prezent de jucatori puternici precum Interbrands, Top Brands Distribution, Aquila Group sau Macromex, avand ca furnizori companii multinationale din sectorul FMCG.
Proprietarii grupului Sarkis au dezvoltat o companie de distributie si pe piata din Bulgaria, de dimensiuni mai mici insa, si ar putea folosi modelul de business al Interbrands Marketing&Distribution Romania pentru a intra pe noi piete din regiune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO