♦ Trenul care pleacă din Bucureşti către Iaşi face în jur de şase ore, spre Cluj-Napoca merge timp de nouă ore şi jumătate, iar la Timişoara ajunge în circa zece ore.
Drumul către tranziţia verde nu se poate baza pe rute feroviare în România, unde trenurile au cea mai mică viteză din Europa, iar infrastructura feroviară nu ar putea înlocui orice alt tip de transport. Un raport al Comisiei Europene arată că diferenţele de timp între transportul aerian pe rutele din Bucureşti către Iaşi, Cluj-Napoca şi Timişoara şi cel feroviar sunt prea mari pentru a putea fi înlocuit avionul cu trenul, spre deosebire de restul Europei, unde transportul pe calea ferată este o opţiune.
„Comparând timpul de călătorie cu calea ferată şi cu avionul pentru fiecare dintre cele 297 de rute din setul nostru de date, constatăm că pe 68 dintre aceste rute timpul total de călătorie cu calea ferată este mai scurt decât cel cu avionul. Aceste rute se referă în principal la conexiuni între oraşe din Belgia, Germania, Franţa şi Ţările de Jos, atât interne, cât şi internaţionale. Multe dintre aceste rute conectează capitalele cu alte oraşe (capitale) dintr-o ţară diferită, dar includ şi diverse conexiuni între oraşe care nu sunt capitale. În plus, pe unele dintre rutele interne din Spania, Italia şi Polonia calea ferată este mai rapidă, dar sunt legături între capitală şi alte oraşe importante din ţară“, se arată în raportul Comisiei Europene.