Companii

Hornbach vinde o parte din terenul de 20 mil. euro

08.08.2008, 20:18 105

Primul profit al grupului german Hornbach pe piata romaneasca ar putea veni dintr-o tranzactie imobiliara, retailerul avand planificata vanzarea unei parti din terenul de 150.000 de metri patrati de pe DN1, achizitionat anul trecut cu 20 de milioane de euro.
Mai putin de jumatate din suprafata terenului va fi utilizata pentru deschiderea unui magazin de bricolaj Hornbach de 24.000 de metri patrati, acesta fiind planificat pentru finele anului viitor.
Germanii au cumparat terenul de pe DN1 in urma cu aproximativ un an de la doua firme intrate in faliment, Salonul Auto Victoria si Prisma Town. Pe aceasta locatie se afla in prezent imobilele fostului complex Prisma.
"Pana acum s-au aratat interesati de aceasta locatie mai multi retaileri de mobila si de electronice si un dezvoltator de centre comerciale de tip outlet", a spus Dan Badescu, directorul de expansiune al Hornbach in Romania.
Retailerul, care a intrat pe piata in vara lui 2007, nu a inregistrat inca profit in Romania, obiectivul actual fiind expansiunea la nivel local, potrivit lui Horia Rusu, country manager al Hornbach Romania. Acesta a mai precizat ca, de obicei, termenul de recuperare al unei investitii intr-un magazin de bricolaj de dimensiuni mari variaza intre 3 si 5 ani.
Recent, compania a deschis al doilea magazin de pe piata locala, in cartierul Militari din Bucuresti, in urma unei investitii de 38,2 mil. euro.
Reteaua se va extinde de anul viitor si in orasele din provincie, avand planificata inaugurarea unei unitati in Brasov la inceputul lui 2009.
Planurile Hornbach prevad dezvoltarea unei retele de pana la zece unitati la orizontul anului 2015, prin investitii totale de aproximativ 250 mil. euro in Romania. Grupul german dezvolta pe piata locala cele mai mari magazine de bricolaj, acestea fiind, in medie, cu 10.000 de metri patrati mai extinse decat unitatile competitorilor Praktiker sau Bricostore.
La nivel local, piata de distributie a materialelor de constructii, care include si retailul de bricolaj, era estimata in anul 2006 la 2-2,5 miliarde de euro, potrivit unor informatii publicate de grupul Praktiker.
Lupta pe segmentul de bricolaj se da intre companii cu pozitii solide pe piata din Europa, precum Praktiker, BauMax, Hornbach, Bricostore sau Mr. Bricolage, dar si retelele cu capital autohton precum Dedeman sau Ambient se extind rapid, fiind o provocare pentru jucatorii internationali.
Grupul Hornbach, cu vanzari anuale de circa 2,6 miliarde de euro, detine in prezent 127 de magazine in 9 tari europene.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO