Companii

Hornbach deschide magazinul de la Prisma până la sfârşitul anului

Autor: Mihaela Popescu

03.10.2010, 23:41 179

Reţeaua germană de magazine de bricolaj Hornbach vrea săinaugureze unitatea din fosta poziţie a complexului comercialPrisma - situat la câţiva kilometri de Capitală - până la fineleanului, potrivit informaţiilor din raportul financiar semestrial alcompaniei.

Acesta este singurul proiect de expansiune al retailerului la nivellocal din 2010 şi ar putea reprezenta cea mai mare investiţie a saîntr-un spaţiu nou, ţinând cont că Hornbach a plătit 20 mil. euroîn 2007 pentru terenul pe care a fost amplasată Prisma.Investiţiile totale ale reţelei în acest amplasament pot fiestimate la circa 40 mil. euro.
Magazinul, a cărui construcţie a de­marat la începutul anului, afost deja ri­di­cat, însă compania nu a anunţat încă da­că a reuşitsă atragă un alt retailer în acest loc, aşa cum planificase încădin momentul achiziţiei terenului de 15 hectare.

Prisma a fost unul dintre cele mai cunoscute centre comerciale defashion din zona Bucureştiului în perioada 1996-2000, cândretailerii şi dezvol­tatorii imobiliari străini ocoleau România.Complexul a devenit ulterior o victimă a extinderii lanţurilor maride magazine şi a mallurilor, vânzarea terenului şi a construcţieiPrisma fiind realizată după intrarea în faliment aoperatorului.
Hornbach deţine în prezent 3 magazine la nivel local, dintre caredouă sunt amplasate în Bucureşti. Re­tailerul a intrat în Româniaîn 2007 şi operează în prezent cele mai mari ma­gazine de materialede construcţii, ame­najări şi grădinărit de pe piaţă, cu supra­feţemedii de 24.000 de metri pătraţi.

O piaţă de 2 mld. euro
Reţeaua a realizat anul trecut afaceri de 312 mil. lei (73,6 mil.euro), în creştere cu 38% faţă de valoarea raportată pe 2008, şi opierdere de 14 mil. lei (3,3 mil. euro), potrivit datelor de laMinisterul de Finanţe. Avansul rulajelor a venit pe fondulexpansiunii retailerului în afara Capitalei prin deschiderea uneiunităţi în Braşov, în urma unor investiţii de 19 mil. euro.
Pierderile companiei s-au majorat de circa patru ori în acestinterval.
În acest an, germanii au adus 12,6 mil. lei (3 mil. euro) lacapitalul social al companiei care operează reţeaua Hornbach lanivel local, Hornbach Centrală. Grupul mai controlează în Româniaşi firma Hornbach Imobiliare.
Cei mai mari jucători în retailul local de bricolaj, o piaţăestimată la circa 2 miliarde de euro, sunt reţelele de magazinePraktiker, Dedeman şi Bricostore.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO