Hornbach deschide magazinul de la Prisma până la sfârşitul anului
Grupul german a plătit 20 de milioane de euro pe terenul cumpărat în 2007.
Reţeaua germană de magazine de bricolaj Hornbach vrea să
inaugureze unitatea din fosta poziţie a complexului comercial
Prisma - situat la câţiva kilometri de Capitală - până la finele
anului, potrivit informaţiilor din raportul financiar semestrial al
companiei.
Acesta este singurul proiect de expansiune al retailerului la nivel
local din 2010 şi ar putea reprezenta cea mai mare investiţie a sa
într-un spaţiu nou, ţinând cont că Hornbach a plătit 20 mil. euro
în 2007 pentru terenul pe care a fost amplasată Prisma.
Investiţiile totale ale reţelei în acest amplasament pot fi
estimate la circa 40 mil. euro.
Magazinul, a cărui construcţie a demarat la începutul anului, a
fost deja ridicat, însă compania nu a anunţat încă dacă a reuşit
să atragă un alt retailer în acest loc, aşa cum planificase încă
din momentul achiziţiei terenului de 15 hectare.
Prisma a fost unul dintre cele mai cunoscute centre comerciale de
fashion din zona Bucureştiului în perioada 1996-2000, când
retailerii şi dezvoltatorii imobiliari străini ocoleau România.
Complexul a devenit ulterior o victimă a extinderii lanţurilor mari
de magazine şi a mallurilor, vânzarea terenului şi a construcţiei
Prisma fiind realizată după intrarea în faliment a
operatorului.
Hornbach deţine în prezent 3 magazine la nivel local, dintre care
două sunt amplasate în Bucureşti. Retailerul a intrat în România
în 2007 şi operează în prezent cele mai mari magazine de materiale
de construcţii, amenajări şi grădinărit de pe piaţă, cu suprafeţe
medii de 24.000 de metri pătraţi.
O piaţă de 2 mld. euro
Reţeaua a realizat anul trecut afaceri de 312 mil. lei (73,6 mil.
euro), în creştere cu 38% faţă de valoarea raportată pe 2008, şi o
pierdere de 14 mil. lei (3,3 mil. euro), potrivit datelor de la
Ministerul de Finanţe. Avansul rulajelor a venit pe fondul
expansiunii retailerului în afara Capitalei prin deschiderea unei
unităţi în Braşov, în urma unor investiţii de 19 mil. euro.
Pierderile companiei s-au majorat de circa patru ori în acest
interval.
În acest an, germanii au adus 12,6 mil. lei (3 mil. euro) la
capitalul social al companiei care operează reţeaua Hornbach la
nivel local, Hornbach Centrală. Grupul mai controlează în România
şi firma Hornbach Imobiliare.
Cei mai mari jucători în retailul local de bricolaj, o piaţă
estimată la circa 2 miliarde de euro, sunt reţelele de magazine
Praktiker, Dedeman şi Bricostore.