Hornbach deschide magazinul de la Prisma până la sfârşitul anului

Autor: Mihaela Popescu 03.10.2010

Grupul german a plătit 20 de milioane de euro pe terenul cumpărat în 2007.



Reţeaua germană de magazine de bricolaj Hornbach vrea să inaugureze unitatea din fosta poziţie a complexului comercial Prisma - situat la câţiva kilometri de Capitală - până la finele anului, potrivit informaţiilor din raportul financiar semestrial al companiei.

Acesta este singurul proiect de expansiune al retailerului la nivel local din 2010 şi ar putea reprezenta cea mai mare investiţie a sa într-un spaţiu nou, ţinând cont că Hornbach a plătit 20 mil. euro în 2007 pentru terenul pe care a fost amplasată Prisma. Investiţiile totale ale reţelei în acest amplasament pot fi estimate la circa 40 mil. euro.
Magazinul, a cărui construcţie a de­marat la începutul anului, a fost deja ri­di­cat, însă compania nu a anunţat încă da­că a reuşit să atragă un alt retailer în acest loc, aşa cum planificase încă din momentul achiziţiei terenului de 15 hectare.

Prisma a fost unul dintre cele mai cunoscute centre comerciale de fashion din zona Bucureştiului în perioada 1996-2000, când retailerii şi dezvol­tatorii imobiliari străini ocoleau România. Complexul a devenit ulterior o victimă a extinderii lanţurilor mari de magazine şi a mallurilor, vânzarea terenului şi a construcţiei Prisma fiind realizată după intrarea în faliment a operatorului.
Hornbach deţine în prezent 3 magazine la nivel local, dintre care două sunt amplasate în Bucureşti. Re­tailerul a intrat în România în 2007 şi operează în prezent cele mai mari ma­gazine de materiale de construcţii, ame­najări şi grădinărit de pe piaţă, cu supra­feţe medii de 24.000 de metri pătraţi.

O piaţă de 2 mld. euro
Reţeaua a realizat anul trecut afaceri de 312 mil. lei (73,6 mil. euro), în creştere cu 38% faţă de valoarea raportată pe 2008, şi o pierdere de 14 mil. lei (3,3 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Avansul rulajelor a venit pe fondul expansiunii retailerului în afara Capitalei prin deschiderea unei unităţi în Braşov, în urma unor investiţii de 19 mil. euro.
Pierderile companiei s-au majorat de circa patru ori în acest interval.
În acest an, germanii au adus 12,6 mil. lei (3 mil. euro) la capitalul social al companiei care operează reţeaua Hornbach la nivel local, Hornbach Centrală. Grupul mai controlează în România şi firma Hornbach Imobiliare.
Cei mai mari jucători în retailul local de bricolaj, o piaţă estimată la circa 2 miliarde de euro, sunt reţelele de magazine Praktiker, Dedeman şi Bricostore.