Companii

Honda isi demonstreaza puterea prin Type R

Honda isi demonstreaza puterea prin Type R
11.07.2007, 16:35 22

Respectand reteta intrebuintata de concurentii sai, pentru a completa gama, Honda a scos pe portile uzinei Type R, modelul de varf Civic, pentru a atrage si clientii care isi doresc un autovehicul sportiv cu o putere peste medie dar nu isi permit sa mearga catre marcile de 60-70.000 de euro.
La un pret de 25.561 de euro cu TVA inclus, Type R se incadreaza in segmentul de pret impus de modelele lansate anterior, VW Golf GTI, Seat Leon FR si Ford Focus ST, dar in cele cateva luni de cand este prezenta pe piata din Romania nu a reusit sa livreze mai mult de o unitate. Segmentul, de nisa, a ajuns la un total de vanzari de 77 de unitati, purtat de valul cererilor pentru Golf GTI.
Construit pe platforma de baza Civic, cu linii curbe si drepte imbinate perfect de grafica japoneza, Type R este total diferit de varianta de serie incepand de la motor si incheind cu echiparile interioare. Sub capota se regaseste un propulsor cu o cilindree de 2 litri care la aproape 7.400 rpm dezvolta 200 CP stapaniti de o transmisie in sase rapoarte si o directie mai mult decat exacta.
Constructorul indica pentru bolid o viteza maxima de 235 km/ora si o acceleratie de 6,6 secunde pana la viteza de 100/km ora. Senzatia intampinata la verificarea cifrei de demaraj a fost similara celei lasate la decolarea unui avion, dat fiind ca forta de accelerare a fost amplificata la nivel senzorial de zgomotul de motocicleta turata la maximum si de display-ul avangardist al bordului. Cadranul principal arata soferului turatia a carei zona rosie incepe in jurul cifrei 8.000 in timp ce kilometrajul este afisat electronic pe consola superioara, alaturi de indicatorul de schimbare optima a vitezei.
Chiar daca sunetul motorului iti capteaza imediat atentia, iar scaunele cu o sustinere laterala mult peste a concurentilor din clasa te mentin perfect in pozitia de sofat, dupa cativa kilometri lipsa unui sistem de sonorizare isi face simtita prezenta. Sistemul audio, ca si cel de climatizare, este disponibil optional pe modelul Civic Type R, motivatia constructorului fiind nevoia unei greutati mai reduse pentru a accentua calitatile sportive. Honda a anuntat insa ca modelele viitoare vor fi echipate ca standard cu aer conditionat, sistem mai mult decat indispensabil in conditiile climaterice actuale, si sistem radio/CD. Cum modelul nu este achizitionat neaparat de dorinta de a avea o masina asa de puternica, capacitatea de depozitare standard de 315 litri joaca un rol important in balanta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO