Companii

Heinrig vrea sa aduca pe piata tigarile Davidoff

02.10.2006, 15:13 346

Importatorul de bauturi alcoolice Heinrig Romania, firma cu capital majoritar german, si-a propus sa aduca in Romania incepand cu luna viitoare tigarile Davidoff, una dintre cele mai cunoscute marci premium de profil.
"Ma astept ca tigarile Davidoff sa influenteze in mod favorabil activitatea Heinrig, pentru ca exista cerere pentru acest tip de tigari si pentru ca lumea il achizitioneaza din strainatate", a declarat Ana Maria Strauss, directorul general al Heinrig. In momentul de fata, bauturile alcoolice detin 80%-85% din totalul vanzarilor, insa in momentul in care compania va incepe vanzarile de Davidoff, este de asteptat ca ponderea bauturilor sa scada in favoarea tigarilor.
Pentru acest an, compania estimeaza afaceri in valoare de 37 de milioane de euro, mai mult decat in 2005, cand au raportat 33,8 milioane de euro.
In prezent, portofoliul vast al companiei cuprinde sapte produse-cheie, capabile sa aduca profituri grupului, printre care scotch-ul Cutty Sark, lichiorurile De Kuyper, siropurile Riemerschmid, Drambui, Sierra Tequila, Pitu si Courvoisier, preluat de curand in urma achizitiei Allierd Domeq de catre Pernod Ricard.
Pe primul semestru al acestui an, Heinrig si-a bugetat afaceri de 20,5 mil. euro, in crestere fata de perioada similara a anului trecut, cand cifra de afaceri s-a ridicat la 14,6 milioane de euro.
Potrivit lui Strauss, majorarea vine pe fondul increderii sporite a clientilor in produsele importate de Heinrig.
"Cand am intrat pe piata, brandurile noastre erau branduri de nisa, spre deosebire de alte parti ale lumii unde erau foarte cunoscute. In ultimii ani, odata cu vacantele petrecute tot mai des in strainatate, cu relatiile comerciale care s-au inchegat prin vizite fie ale romanilor in strainatate, fie ale strainilor aici, acest trend deja existent in afara a inceput sa se consolideze si la noi, ceea ce explica faptul ca s-au inregistrat vanzari ridicate ale bauturilor din portofoliul nostru", a spus Strauss.
In ceea ce priveste profitul, in prezent acesta este echivalent celui inregistrat anul trecut, dar firma declara ca cea mai mare contributie o au ultimele trei luni ale anului, care vor influenta foarte mult rezultatele Heinrig. In 2005, profitul a fost de 100.000 de euro.
Conform datelor companiei, importatorul a castigat treptat nise de piata, cum ar fi piata lichiorurilor, unde din punctul de vedere al volumului este furnizor principal al De Kuyper, disponibil in 28 de arome si care detine o cota de piata de 80%. De asemenea, pe piata siropurilor de bar, Riemerschmid, in 23 de arome, detine o cota de 70%, la fel ca si Sierra Tequilla.
"Ca si volum, Riemerschmid se vinde cel mai bine, desi avem alte produse mai ieftine cum ar fi romul Old Pascas si ginul Finsbury, care au preturi foarte bune si care au inregistrat cresteri peste asteptari anul acesta", afirma Strauss. Cu toate acestea, "whisky-ul Cutty Spark va avea pe parcursul anului urmaror cea mai spectaculoasa crestere inregistrata de un brand de whisky pana in prezent", dupa cum declara Strauss.
In ce priveste bugetul de matketing, acesta a fost stabilit pentru 2006 la 320 de mii de euro, fara a se apela la campanii TV. "Bugetul este insa in crestere pentru ca produsele performeaza, iar daca nu iti sustii brandul, nu vei obtine nici profituri", este de parere Strauss.
Heinrig distribuie produsele in principal catre HoReCa, dar cu timpul s-a simtit o crestere din ce in ce mai mare a interesului in supermarketuri si lanturi de magazine locale.
Disparitia taxelor vamale, incepand cu ianuarie 2007, va determina, potrivit spuselor lui Strauss, o crestere importanta in volum a pietei de alcool importat, lucru care va afecta in acelasi timp si producatorii locali.
Pe piata bauturilor alcoolice de import, estimata la 45 mil. euro pe an, principalii jucatori sunt, pe langa Heinrig, Pernod Ricard, Cristalex si Sollers.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO