Grupul Kosarom din Paşcani, judeţul Iaşi a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri cumulată de 282,7 milioane de lei (62,8 milioane de euro), în creştere cu 20% faţă de anul precedent, conform informaţiilor furnizate de companie.
Grupul înglobează mai multe firme care lucrează în sistem integrat şi este unul dintre cei mai importanţi producători locali de carne şi preparate din carne. De asemenea, Kosarom creşte anual 110.000 de porci pentru sacrificare.
„A fost cea mai mare creştere din ultimii ani. Avansul s-a datorat faptului că am avut un management mai performant, conjunctura pieţei a fost favorabilă şi exporturile au crescut. Realizăm circa 20% din cifra de afaceri de pe segmentul preparatelor din carne la export“, a declarat Neculai Apostol, fondator şi director de dezvoltare şi strategie în cadrul grupului din industria cărnii Kosarom Paşcani.
Conform ultimelor date, Kosarom exportă produse din carne în ţări precum Germania, Spania sau Italia, iar pe plan local produsele companiei sunt comercializate în cadrul reţelei de magazine Kaufland, dar şi în reţeaua de magazine proprii Kosarom. Pe lângă brandul Kosarom, grupul mai mare în portofoliu şi marca Herkule, potrivit site-ului companiei.