Grupul energetic PPC a terminat prima jumătate a anului cu venituri de 3,5 mld. euro, mai mici cu 18% faţă de perioada similară din 2022, dar a înregistrat un profit net de 181,5 milioane de euro faţă de pierderile de 11 milioane de euro din prima jumătate a anului trecut. Prin preluarea afacerilor pe care italienii de la Enel le dezvoltaseră în România, PPC este acum unul dintre cei mai puternici jucători din piaţa locală a energiei.
„Achiziţia Enel România se aliniază strategiei PPC privind tranziţia energetică, dar şi planului grupului PPC de expansiune în Europa de Sud-Est. România este o piaţă importantă din punct de vedere strategic pentru PPC, din prisma accesului la finanţare UE prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) şi Fondul pentru Modernizare, ceea ce vine în completarea planurilor de dezvoltare ale grupului. PPC îşi propune să continue şi să dezvolte ceea ce Enel a construit în ultimii 18 ani în România în materie de energie verde, mobilitate electrică, portofoliu de clienţi şi servicii cu valoare adăugată, şi intenţionează să investească în dezvoltarea operaţiunilor locale“, a menţionat grupul PPC odată cu anunţarea rezultatelor semestriale.
Achiziţia Enel România, care a primit recent aprobarea Comisiei Europene, este estimată a se finaliza în al treilea trimestru. Aceasta este prima extindere majoră în afara Greciei şi se aliniază strategiei PPC privind tranziţia energetică. Tranzacţia va duce la creşterea numărului clienţilor PPC cu 57%, va majora activele de distribuţie cu 40% şi capacitatea de producţie de energie în exploatare cu 14%.