Energie

Grecii de la PPC, care urmează să finalizeze preluarea Enel România în septembrie, anunţă profit net de 181,5 mil. euro în S1/2023 de la pierderi de 11 mil. euro în S1/2022. În trei ani, compania vrea să atingă un portofoliu de 5GW în energie regenerabilă, de la 1,6 GW în prezent

Grecii de la PPC, care urmează să finalizeze preluarea...

Autor: Cristina Bellu

04.08.2023, 12:25 668

Grupul grec Public Power Corporation (PPC), care a preluat în acest an activele Enel din România, anunţă că înregistrat o creştere a profitabilităţii operaţionale în primele şase ale anului, pe fondul diminuării cheltuielilor operaţionale şi în principal a achiziţiilor de energie, gaze naturale şi a cheltuielilor cu emisiile de dioxid de carbon.

Astfel, EBITDA recurentă s-a ridicat la 589,7 milioane euro, în creştere cu 160,4 milioane euro (37%) faţă de primul semestru al anului trecut, în timp ce
profitul înainte de taxe s-a ridicat la 270,6 milioane euro, faţă de 1,9 milioane euro în S1/ 2022, evoluţie determinată de vânzarea integrală a participaţiei deţinute de PPC în subsidiara Metalignitiki SA către statul grec.

Prin urmare, profitul net al grupului a atins 181,5 milioane euro în S182023, faţă de o pierdere netă de 11,1 milioane euro în aceeaşi perioadă a anului trecut.

“Rezultatele financiare din primele şase luni reflectă performanţa noastră semnificativ îmbunătăţită faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu o creştere a rentabilităţii operaţionale, dar şi cu investiţii în tehnologii mai curate, proiecte de digitalizare şi modernizarea reţelei de distribuţie. Continuăm evoluţia, precum şi implementarea planului nostru strategic de business, atât organic, cât şi prin colaborări. În prezent, avem proiecte de energie regenerabilă de 1,6 GW, aflate în funcţiune sau în fază de construcţie, ceea ce corespunde cu aproximativ 30% din ţinta noastră de 5GW pentru 2026”, spune Georgios Stassis, Preşedinte şi CEO al Grupului PPC. 

În România, grupul a semnat recent un acord cu subsidiarele europene ale Lukoil pentru achiziţia integrală a Land Power SRL, companie care deţine un parc eolian cu o capacitate de 84 MW în România.

Acordul a fost operat de subsidiara PPC Renewables S.A, în urma unei licitaţii internaţionale, iar finalizarea tranzacţiei este estimată să aibă loc în ultimul trimestru al acestui an.

Parcul eolian care reprezintă obiectul vân­zării se întinde pe raza localităţilor Dorobanţu şi Topolog din judeţul Tulcea şi generează peste 200 GWh pe an.

“În România, una dintre pieţele strategice în care dorim să creştem, am semnat recent un acord pentru achiziţia unui parc eolian cu o capacitate totală de 84 MW, în regiunea cu cel mai mare potenţial eolian din ţară”, adaugă Georgios Stassis.

Planurile pentru România 

Achiziţia Enel România, care a primit recent aprobarea Comisiei Europene, este estimată a se finaliza în al treilea trimestru. Aceasta este prima extindere majoră în afara Greciei şi se aliniază strategiei PPC privind tranziţia energetică.

“România este o piaţă importantă din punct de vedere strategic pentru PPC, din prisma accesului la finanţare UE prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) şi Fondul pentru Modernizare, ceea ce vine în completarea planurilor de dezvoltare ale grupului. PPC îşi propune să continue şi să dezvolte ceea ce Enel a construit în ultimii 18 ani în România în materie de energie verde, mobilitate electrică, portofoliu de clienţi şi servicii cu valoare adăugată, şi intenţionează să investească în dezvoltarea operaţiunilor locale”, spun oficialii companiei. 

Odată cu finalizarea achiziţiei Enel, Grupul PPC va depăşi capacitatea instalată de 11,8 GW şi va deservi 8,8 milioane de clienţi, pe mai multe pieţe, cu aproximativ 39 TWh de energie electrică furnizată, 77 TWh distribuiţi şi peste 24 TWh generaţi, în timp ce baza reglementată a activelor (Regulated Asset Base) va ajunge la 4,15 miliarde de euro.

“Pentru 2023, ne menţinem ţinta de 1,2 miliarde euro pentru EBITDA recurentă, până la final de an, şi continăm implementarea planului strategic şi misiunea de a deveni lider de piaţă în Europa de Sud-Est.”, concluzionează Georgios Stassis.

Grupul PPC prezent în Grecia (unde este lider de piaţă), Bulgaria (din 2015), Albania (din 2016), Macedonia de Nord (în urma achiziţiei EDS – Energy Distribution Solutions în 2018) şi România (achiziţia Enel România urmând să fie finalizată până în trimestrul III 2023). PPC a fost fondată în 1950 şi este listată la Bursa de Valori din Atena.

 

 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO