Companii

GlaxoSmithKline transfera la Brasov un medicament fabricat in Anglia si Franta, care mareste productia cu 50%

GlaxoSmithKline transfera la Brasov un medicament fabricat in Anglia si Franta, care mareste productia cu 50%

David Lechleiter, vicepresedinte si director general al GlaxoSmithKline Romania: Exista mult interes pentru aceasta piata si sunt jucatori care incearca sa investeasca in Romania si in Europa Centrala si de Est. Este o parte a Europei inca ieftina care acum infloreste.

09.07.2008, 15:37 125

"Am dovedit ca putem produce si am fost alesi sa livram pe intreaga piata internationala un antidepresiv, Paroxetina.
Programul este parte a unei strategii globale de eficientizare, deoarece jucatorii din piata farmaceutica traverseaza o perioada destul de grea. Incercam sa reducem costurile, iar una dintre modalitatile prin care putem face acest lucru este sa consolidam productia. Am preferat sa alegem o locatie mai ieftina comparativ cu alta", a spus David Lechleiter, vicepresedinte si director general al GlaxoSmithKline Romania.
In prezent medicamentul este produs in Franta si Anglia, iar procesul de transfer urmeaza sa fie finalizat in 2009, cand compania va lucra la capacitate maxima pe aceasta substanta.
"Acum lucram la liniile de productie. Vom face niste teste, iar primele exporturi vor incepe in a doua jumatate a anului. Este un proces de lunga durata care presuspune oprirea productiei in alte state, ceea ce nu se realizeaza usor", spune seful GSK Romania.
Investitiile programate pentru sustinerea acestor exporturi sunt de 2,5 mil. lire (3,1 mil. euro), iar livrarile externe sunt estimate la 2,2 pachete de paroxetina in 2009, si la 15 mil. pachete in 2011.
Din punctul de vedere al volumului produs la Brasov cresterea va fi de peste 50% in urmatorul an.
Principalele state in care GSK va exporta Paroxetina vor fi Franta, Germania, Marea, Britanie si Italia, urmand ca medicamentele realizate la Brasov sa ajunga si in China, India si Brazilia. Exporturile catre SUA vor fi realizate intr-o locatie distincta.
GSK a demarat deja productia pentru Vest a unui antibiotic, Seprin, dar pentru care livrarile sunt de valoare mica. In total, numarul de SKU-uri (tipuri de produs) transferate la Brasov va fi in jur de 200.
"Romania este o tara foarte importanta pentru grupul GSK", spune David Lechleiter, care adauga faptul ca in Europa Centrala si de Est gigantul britanic mai are o singura locatie importanta la nivel de productie, Polonia.
Romania este de altfel si singura tara din lume in care GSK detine pe langa productie si activitate de distributie.
"Avem rezultate bune cu divizia de distributie pentru ca am restructurat-o anul trecut pentru a reduce costurile. Pierdeam bani, iar acum vedem beneficiile reducerii costurilor. Avem o echipa foarte buna, castigam cota de piata si clienti. Europharm este pe o panta ascendenta", spune David Lechleiter.
In primele sase luni ale acestui an, cresterea businessului Europharm Distributie a fost de 60% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Cu toate acestea, seful GSK Romania spune ca activitatea din distributie a fost afectata de deprecierea leului.
"Viata nu este usoara in distributie insa suntem obisnuiti cu marje foarte mici de profit. Costurile noastre sunt mult mai mici comparativ cu cele ale altor distribuitori datorita restructurarii. Noi operam atent cu costuri foarte reduse", a afirmat Lechleiter.
El nu a dorit sa comenteze informatiile legate de o posibila vanzare a Europharm (atat productia, cat si distributia), si a indicat planurile cu privire la export ale companiei. "Am avut oferte. Exista mult interes pentru aceasta piata si sunt jucatori care incearca sa investeasca in Romania si in Europa Centrala si de Est. Este o parte a Europei inca ieftina care acum infloreste", spune Lechleiter.
In prima jumatate a acestui an, vanzarile GSK in Romania au crescut cu 7-8%, in linie cu evolutia pietei farmaceutice.
"Avem sanse mari sa crestem mai rapid decat piata in a doua jumatate a anului pentru ca autoritatile au decis sa implementeze un program de vaccinare impotriva cancerului cervical, iar GSK are unul dintre cele doua produse care pot fi folosite", a mai spus seful GSK Romania.
Pe piata locala, GSK a terminat anul 2007 cu o cifra de afaceri de 459,2 mil. lei (137,5 mil. euro) si o cota de piata de 7,5%, conform datelor companiei de cercetare a pietei farma Cegedim.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO