LIVE: Videoconferinţa ZF Private Health - din marile centre economice, în fiecare judeţ. Cum dezvoltăm piaţa privată de sănătate la nivel naţional?
Companii

Gala ZF 23 de ani. Mesajul lui Daniel Dines, fondatorul UiPath, cea mai valoroasă companie din România: Aş dori să transmit un mesaj de încurajare antreprenorilor români şi să le spun - din experienţă - că dacă au curaj («Dream big!», cum spun americanii), rămân cu picioarele pe pământ şi muncesc din greu, li se vor întâmpla lucruri bune

Gabor Hunya, invitatul special al galei ZF 2021, cercetător la Viena Institute for International Economic Studies: Companiile româneşti trebuie să devină multinaţionale pentru ca economia să devină una a sediilor centrale, în locul uneia de producţie

Companiile româneşti tre­buie să devină multi­naţionale, pentru ca economia să devină una a sediilor centrale trebuie să aibă visuri măreţe şi aspiraţii înalte. Acestea au fost ideile-cheie ale Galei ZF 2021, care a marcat 23 de ani de existenţă a Ziarului Financiar.

„Întrucât tema galei din această seară este «Căutarea unui model de creştere pentru România şi CEE», aş dori să transmit un mesaj de încurajare antreprenorilor români şi să le spun - din experienţă - că dacă au curaj («Dream big!», cum spun americanii), rămân cu picioarele pe pământ şi muncesc din greu, li se vor întâmpla lucruri bune“, a transmis Daniel Dines, ca răspuns la premiul oferit de ZF, pentru statutul – menţinut pentru al treilea an consecutiv – de „cea mai valoroasă companie din România“, evaluată în acest an la 22,9 mld. euro.

Ideea expansiunii companiilor româneşti peste graniţe a fost abor­dată şi de Gabor Hunya, invitatul special al galei din acest an, cer­cetător la Viena Institute for Inter­national Economic Studies, în contextul temei sub care s-a desfă­şu­rat ediţia din acest an.

„Companiile româneşti trebuie să devină multinaţionale pentru ca eco­nomia să devină una a sediilor centrale, în locul uneia de producţie. Companiile de succes pot fi lider pe piaţa locală într-un timp scurt, dar cu timpul trebuie să iasă internaţional şi este necesar un program unde poli­ticile publice să încurajeze com­pa­niile şi să le reprezinte interesele pe pieţe internaţionale“, a spus Gabor Hunya.

Gabor Hunya, invitatul special al galei ZF 2021, cercetător la Viena Institute for International Economic Studies

El a vorbit şi despre importanţa unei nişe în demersul de ieşire în re­giune a companiilor româneşti, în contextul în care sectoare precum producţia auto sunt deja cucerite de alte multinaţionale.

„Sunt destul de sigur că Româ­nia nu va avea un producător auto de clasă mondială, deţinut de acţio­nari români. Dar sunt nişe. Austria nu are un producător mare auto, dar are anumite componente pentru care sunt doar trei companii în lume şi una e austriacă. Poţi găsi nişe pentru care ai nevoie de foarte mult capital uman, poţi utiliza aptitudinile fantastice de IT şi să dezvolţi nişe pe care să fii competitiv la nivel internaţional“, a adăugat Gabor Hunya.

Expansiunea peste graniţe este o miză şi pentru compania Dante Inter­naţional, din spatele eMAG, ocupan­ta locului al cincilea în topul celor mai valoroase busi­nessuri din acest an.

„În viitor, creşterea com­pa­niei va veni atât din dez­voltarea aces­tor servicii în Ro­mânia şi a altor servicii şi companii în care vom investi, cât şi din extinderea spre internaţional, unde vrem să creştem şi mai mult în anii următori. Ca să reuşeşti peste hotare trebuie să găseşti serviciul care funcţionează acasă, să găseşti o nevoie a clientului şi să o rezolvi im­pecabil prin tehnologie. Odată ce ai făcut asta şi ai nişte procese bune şi scalabile, trebuie să te mişti foarte bi­ne şi să mergi în extern, deoarece acolo sunt alţi oameni care se gân­desc la acelaşi lucru“, a spus Tudor Manea, CEO-ul eMAG, prezent la Gala ZF.

Pentru ieşirea peste hotare se pre­găteşte şi Dedeman, retailerul ro­mân de bricolaj fondat în Bacău, care a devenit cea mai mare com­panie an­tre­prenorială locală după cifra de afaceri. „Ne dorim ca brandul Dede­man să devină cunoscut şi în afa­ra Ro­mâniei. De fapt, extinderea geo­gra­fică peste hotare reprezintă în acest mo­ment pentru noi o preocupare zil­nică, iar primul pas în această di­trecţie nu este departe. Este o mutare foarte im­por­tantă şi cu siguranţă câştigă­toa­re atât timp cât analizăm cu grijă opor­tu­ni­tăţile şi luăm decizii în conse­cinţă“, a spus Dragoş Pavăl, cofon­da­tor al Dedeman Bacău, ca răspuns în ve­derea realizării suplimentului aniver­sar ZF 23 de ani.

Cu investiţii puternice în cercetare şi în brandurile locale, România poate susţine o creştere economică de durată, este de părere şi Mircea Turdean, directorul general de la Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător local de cosmetice.

„Produsele de brand generează marje de profit mai mari decât produsele generice. Aceste produse pot fi exportate cu succes şi pot contribui la îmbunătăţirea brandului de ţară, România devenind astfel o destinaţie dezirabilă pentru investiţii cu valoare adăugată ridicată“, a spus Mircea Turdean pentru suplimentul ZF 23 de ani.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.