♦ Decizia este luată de Ford astfel încât constructorul să protejeze modelele cel mai bine vândute, Puma şi Fiesta.
Uzina Ford de la Craiova va fi alături de cea din Köln, Germania, cel mai puţin afectată de criza microcipurilor, în condiţiile în care alte uzine ale constructorului au chiar şi peste 20 de zile fără producţie în 2021.
„Ca urmare a problemei aprovizionării cu semiconductori, care afectează o mare parte din industria auto globală, în perioada 26 aprilie - 21 mai, Secţia de Producţie Vehicule de la Ford Craiova va opera în două schimburi (în loc de trei). În plus, estimăm în acest moment 6 zile fără producţie de vehicule, în data de 29 aprilie, respectiv în perioada 10-14 mai, precum şi 10 zile fără producţie de motoare, în perioada 26 aprilie - 14 mai. Continuăm totodată să prioritizăm configuraţiile cheie de vehicule, gestionând în mod eficient volumele noastre alocate de semiconductori“, a spus Ana-Maria Timiş, Communications & Public Affairs Manager - Romania & Eastern Europe. În perioada zilelor fără producţie, angajaţii de la Ford Craiova afectaţi de această situaţie vor fi plătiţi în conformitate cu acordurile companiei cu sindicatele locale şi cu prevederile legale în vigoare.