♦ Principalele probleme cu care se confruntă IMM-urile din România anul acesta sunt inflaţia (semnalată în peste 56% din companii), scăderea cererii interne (28%) şi costurile ridicate ale creditelor (34%) ♦ Aproape 60% dintre antreprenori spun că se vor autofinanţa în 2023, faţă de 40% în 2022, decizie la care au recurs din cauza creşterii costurilor de creditare.
Peste 50% dintre antreprenorii români sunt de părere că în anul 2023 businessurile lor înregistrează rezultate mai bune decât în anul anterior, cel puţin până în acest moment, afirmă Florin Jianu, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), pe baza datelor centralizate în ediţia cu numărul 21 a lucrării Carta Albă a IMM-urilor din România.
„Peste 50% dintre întreprinzătorii chestionaţi relevă faptul că performanţele acestui an, până în acest moment, au fost mai bune decât în anul precedent. Antreprenorul român este atent la reputaţia firmei şi la serviciile postvânzare, deci există o recurenţă în relaţia cu clienţii, cu partenerii şi cu furnizorii. Circa 70% dintre întreprinzători pun accent pe stabilitatea angajaţilor. Pe de altă parte, din nefericire, antreprenorul român este conservator şi inovează foarte puţin în propria companie - mai puţin de unu din trei întreprinzători foloseşte inovarea drept atribut pentru propria companie“, a spus preşedintele CNIPMMR în timpul unei conferinţe de presă.