Companii

Faringosept si Strepsils se lupta la Bucuresti si Moscova

30.01.2003, 00:00 361

Piata medicamentelor destinate tratarii afectiunilor faringiene este variata in ceea ce priveste oferta de produse, acestea se elibereaza fara reteta,iar numarul utilizatorilor si, implicit, volumul consumului este foarte mare, data fiind incidenta crescuta a afectiunilor faringiene.

Zece marci pentru o piata de milioane
Astfel, pe primele noua luni ale anului, au fost comercializate in Romania 4.141.000 de cutii cu medicamente ce trateaza asemenea afectiuni, valoarea pietei pe aceeasi perioada ridicandu-se la 2.485.000 USD.
Piata este puternic sezonala, afectiunile faringiene aparand mai ales in perioadele in care exista variatii mari de temperatura de la o zi la alta. Volumul vanzarilor depinde mult de sezonalitate, de la un an la altul acesta putand inregistra cresteri sau scaderi de pana la 20%.
Zece marci de medicamente, locale si internationale, isi disput aceasta piata: Strepsils, Faringosept, Fenosept, Voseptol, Tantum, Eurosept, Oropivalone, Hexoraletten, Hexoral si Orofar, restul jucatorilor inregistrand cote sub 1%.
Faringosept, produs realizat de Terapia Cluj Napoca, se situeaza pe primul loc in ceea ce priveste volumul vanzarilor, urmat de Fenosept si Strepsils. Compania clujeana este unicul producator al ambazonei, substanta activa din care este fabricat Faringosept, care are o eficacitate dovedita impotriva principalelor infectii ale tractului respirator superior.
"Faringosept se afla in topul preferintelor romanilor, fiind cel mai bine vandut medicament fara prescriptie medicala recomandat afectiunilor aparatului respirator", spune Marius Chereches, director al Diviziei Farmaceutice la Terapia Cluj-Napoca.
Medicamentul se afla pe locul al doilea ca valoare a vanzarilor, dupa Strepsils.
Pe fundalul cresterii competitiei si aparitiei a tot mai multe medicamente straine, cota de piata a Faringosept din ultimii ani s-a situat peste 20% ca valoare si peste 35% ca volum de vanzari, medicamentul inregistrand 1.544.000 de unitai vandute in primele noua luni ale anului trecut.

Disputa si pe piata rusa
 Strepsils si Faringosept isi disputa, de altfel, si piata din Rusia, tara in care situatia relativa a celor doi competitori este foarte asemanatoare cu cea din Romania.
Faringosept detine locul intai in ceea ce priveste numarul de unitati, cu 21% din piata produselor cu aceeasi destinatie preferate de rusi, fiind urmat de Strepsils cu 18%. De asemenea, detine locul doi ca valoare a vanzarilor, cu 23%, in acest caz Strepsils fiind pe primul loc, cu 27% din piata.
In 2001, in Rusia s-au vandut aproximativ 4,2 milioane de cutii de Faringosept, iar vanzarile au depasit 4 milioane de USD, iar in 2002 Terapia a anuntat vanzari in crestere cu 60% fata de anul anterior, exprimate valoric
Anul trecut, Faringosept a aparut pe piata intr-o noua varianta, cu gust de lamaie.
Prin lansarea noului produs, Terapia Cluj-Napoca a reusit sa-si consolideze imaginea marcii si sa impusioneze vanzarile intr-o perioada in care afectiunile faringiene erau frecvente", spune Marius Chereches. Prin aparitia formularii cu aroma de lamaie, vanzarile au crescut semnificativ depasind un milion de USD in Romania, cele mai ridicate din ultimii 4 ani.




 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO