Antreprenorii locali Dan şi Dorina Mutu, prezenţi în peisajul autohton de business de peste două decenii, tatonează vânzarea lanţului de magazine Annabella. Cu afaceri de circa 220 de milioane de lei anul trecut şi o reţea de circa 60 de magazine, Annabella este unul dintre cele mai puternice afaceri locale din comerţ. Antreprenorii au negat informatiile. "Nu este adevărat ce aţi aflat din piaţă", spune Dan Mutu.
„Dacă mi-aş putea permite să fiu ironică aş spune că suntem de vânzare din 1994. Dar nu sunt ironică deloc, mai ales după 23 de ani de muncă şi de dezvoltare, de sacrificii pe plan personal, de mult efort investit într-o companie românească ce are peste 70.000 de clienţi pe zi”, spune Dorina Mutu. Ea mai precizează că nu tatonează nimic şi nici într-un caz vânzarea. „Ne dezvoltăm, investim, creştem, atât ca număr de magazine cât şi organic. Având în vedere că ne dezoltăm cu o rata de creştere susţinută de 10% pe an, anul trecut am investit 5 mil. euro în dezvoltarea reţelei. O vânzare acum nu credem că este o idee bună, mai ales în contextul în care vedem că inovaţiile ce le aducem procesului de vânzare şi produsele noi cresc traficul în magazine şi valoarea coşului”, adaugă Dorina Mutu.
Businessul Annabella are o istorie de circa două decenii, însă cea mai mare parte a timpului antreprenorii fondatori şi-a concentrat atenţia în retail pe zona judeţului Vâlcea şi pe împrejurimi. Businessul îşi are originea în acest judeţ, unul dintre puţinele unde antreprenorii locali sunt încă mai puternici decât reţelele internaţionale. Aici, pe lângă Annabella mai există şi alţi investitori locali precum Diana care se bat cu lanţurile străine de supermarketuri şi hipermarketuri. Astfel, interesul jucătorilor străini din comerţ este cu atât mai mare. Mai mult, lanţurile internaţionale în frunte cu Profi, Mega Image şi Carrefour se uită după achiziţii de reţele locale pentru a-şi consolida poziţia pe piaţă. Vânzarea lanţului de magazine Annabella a trezit interesul atât a jucătorilor strategici cât şi financiari care vor să cumpere una dintre cele mai puternice afaceri româneşti din domeniu, potrivit surselor din piaţă. Spre deosebire de celelalte businessuri, în retail evaluarea unei afaceri se face la cifra de afaceri, nu la EBITDA. În cazul retailerilor importanţi ponderea este de 50-55% din cifra de afaceri, spun sursele ZF. Astfel, în cazul Annabella s-ar putea ajunge la o vânzare de peste 100 de milioane de lei.