Companii

Extinderea retelei a dublat numarul de angajati ai Carrefour

Extinderea retelei a dublat numarul de angajati ai Carrefour
13.12.2007, 17:31 38

Retailerul francez Carrefour, care detine o retea de 11 hipermarketuri pe piata locala, va ajunge la sfarsitul acestui an la 7.000 de angajati, aproape dublu fata de numarul de angajati pe care ii avea la finele lui 2006, pe fondul extinderii lantului de magazine.
Carrefour deschide astazi la Braila cel de-al 11-lea hipermarket de pe plan local, in cadrul centrului comercial European Retail Park. Noul magazin, in care compania franceza a investit aproximativ 20 de milioane de euro, are o suprafata totala de 13.000 de metri patrati, dintre care 8.000 mp suprafata de vanzare.
Potrivit informatiilor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante, Carrefour avea la sfarsitul anului trecut 3.775 de angajati. Dupa deschiderea hipermarketului din Braila, reprezentantii retailerului au anuntat ca au ajuns la 6.800 de angajati, urmand ca numarul acestora sa depaseasca pana la sfarsitul anului 7.000 de persoane.
In 2008, retailerul intentioneaza sa mai deschida alte sase hipermarketuri, dintre care unul de dimensiuni mai mici fata de media retelei de 7.000 de metri patrati.
Carrefour a inregistrat in primele noua luni ale anului o cifra de afaceri de 560 de milioane de euro, in crestere cu 40% fata de aceeasi perioada din 2006, fiind aproape de a egala cifra de afaceri inregistrata anul trecut, cand a realizat 609 milioane de euro.
Pentru anul acesta, compania estimeaza realizarea unei cifre de afaceri de peste 800 mil. euro, urmand sa treaca pragul de un miliard de euro in 2008. Estimarile pentru 2007 nu includ vanzarile Artima estimate a ajunge in acest an la 95 de milioane de euro. Retailerul francez a achizitionat in acest an reteaua de supermarketuri Artima, dezvoltata local de fondul de investitii Polish Enterprise Fund V, pentru care a platit 55 de milioane de euro.
Hipermarketurile au ajuns la o cota de piata de 13% in primul semestru al anului, fata de 6% in perioada similara din 2006, arata un studiu realizat in sectorul FMCG (bunuri de larg consum) de compania de cercetare a pietei GfK.
Pe segmentul hipermarketurilor, Carrefour concureaza pe piata locala cu alte doua retele franceze, respectiv Auchan si Cora, dar si cu germanii de la Real, divizie a grupului Metro sau Kaufland, acesta din urma dezvoltand un format mai mic de magazine fata de competitorii sai.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO