Companii

Exporturile de detergenţi şi săpun s-au dublat în cinci ani

Sursa foto - Shutterstock

Sursa foto - Shutterstock

Autor: Cristina Rosca, Sorin Pâslaru

24.09.2014, 00:07 606

România a exportat anul trecut detergent, săpun şi pro­­duse de curăţenie în valoare de 164,6 mil. euro, cu aproape 125% mai mult faţă de 2008, ultimul an de boom eco­­­nomic, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică.

Pe piaţa locală mai existau la finalul anului trecut 201 com­­panii active în producţia de detergent, săpun şi pro­du­se de îngrijire, iar primii cinci jucători generează aproape 70% din totalul producţiei, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului.

Astfel, topul celor mai importanţi producători este con­dus de Procter&Gamble cu fabricile de la Timişoara şi Urlaţi, de grecii de la InterstarChim şi de Unilever. Pe po­zi­ţiile următoare se află două businessuri de mai mici di­men­siuni, dezvoltate de antreprenori din Liban şi respectiv Iran.

Producţia de detergent, săpun şi produse de îngrijire din România a trecut în ultimii ani printr-o serie de schim­bări, închiderea unor fabrici de mari dimensiuni făcând loc unor afaceri antreprenoriale care fac primii paşi în lupta cu multi­na­ţionale. Cea mai importantă schimbare o repre­zin­tă în­chi­derea fabricii Colgate-Palmolive de la Braşov în 2008, unde se realiza pasta de dinţi Super Cristal şi crema Norvea.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- strategia adoptată de InterstarChim, producătorul Biocarpet (produse pentru covoare) şi Peak 

- producţia locală de detergent şi săpun , valoarea pieţei de profil, raportul importuri-exporturi 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO