România a exportat anul trecut detergent, săpun şi produse de curăţenie în valoare de 164,6 mil. euro, cu aproape 125% mai mult faţă de 2008, ultimul an de boom economic, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică.
Pe piaţa locală mai existau la finalul anului trecut 201 companii active în producţia de detergent, săpun şi produse de îngrijire, iar primii cinci jucători generează aproape 70% din totalul producţiei, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului.
Astfel, topul celor mai importanţi producători este condus de Procter&Gamble cu fabricile de la Timişoara şi Urlaţi, de grecii de la InterstarChim şi de Unilever. Pe poziţiile următoare se află două businessuri de mai mici dimensiuni, dezvoltate de antreprenori din Liban şi respectiv Iran.
Producţia de detergent, săpun şi produse de îngrijire din România a trecut în ultimii ani printr-o serie de schimbări, închiderea unor fabrici de mari dimensiuni făcând loc unor afaceri antreprenoriale care fac primii paşi în lupta cu multinaţionale. Cea mai importantă schimbare o reprezintă închiderea fabricii Colgate-Palmolive de la Braşov în 2008, unde se realiza pasta de dinţi Super Cristal şi crema Norvea.
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- strategia adoptată de InterstarChim, producătorul Biocarpet (produse pentru covoare) şi Peak
- producţia locală de detergent şi săpun , valoarea pieţei de profil, raportul importuri-exporturi