Energie

ZF Power Summit 2023. Marius Nicolae, Business Solutions Manager - Artificial Intelligence, SAS: Sectorul energetic nu este străin de inteligenţa artificială şi de tehnologia avansată. Există soluţii în zona de optimizare şi predicţie a consumului, în zona de analiză a fiabilităţii reţelelor sau a pierderilor nontehnice, precum şi în zona de analiză a comportamentului clienţilor

ZF Power Summit 2023. Marius Nicolae, Business Solutions...

Autor: Alexandra Matei

21.02.2023, 18:08 85

Marius Nicolae, Business Solutions Manager - Artificial Intelligence, SAS, spune că sectorul energetic nu este străin de inteligenţa artificială şi de tehnologia avansată.

Astăzi, în domeniul energetic şi, în special, în zona de distribuţie, există soluţii în zona de optimizare şi predicţie a consumului, în zona de analiză a fiabilităţii reţelelor sau a pierderilor nontehnice, precum şi în zona de analiză a comportamentului clienţilor.

„Sectorul energetic nu este străin de inteligenţa artificială şi de tehnologia avansată. Există de foarte mulţi ani soluţii în zona de optimizare şi predicţie a consumului, în zona de analiză a fiabilităţii a reţelelor sau a pierderilor nontehnice, în zona de analiză a comportamentului clienţilor. Există clienţi care au aceste tehnologii şi care în ultimul timp au început să migreze către tehnologii mai avansate, care includ şi inteligenţa artificială. Observăm şi driveri de schimbare în tot ceea ce înseamnă lanţul de transmisie al energiei electrice. Sunt driveri de schimbare în zona de producţie, distribuţie, acolo unde a apărut şi prosumatorul. Toate acestea creează un potenţial de schimbare, iar aici intervine inteligenţa artificială”, a spus Marius Nicolae, Business Solutions Manager - Artificial Intelligence, SAS, în timpul conferinţei ZF Power Summit 2023.

 

Alte declaraţii:

♦ Din fericire, vorbim foarte mult şi despre inteligenţa artificială. Este un moment foarte bun al evoluţiei acesteia, am putea spune că este revoluţia inteligenţei artificiale, prin stabilitatea şi diversitatea cazurilor de business şi a problemelor pe care le poate adresa clienţilor.

♦ Până acum, a fost o problemă în zona de adopţie. În schimb, în ultima perioadă, observăm un flux continuu de informaţii prezente în piaţă. În ultimul timp vorbim despre inteligenţa artificială şi de chatbot, cum este chatGBT, care în patru luni a reuşit să adune 100 mil. utilizatori, de peste 12 ori mai rapid decât cel mai bun site social şi de peste 40 de ori mai rapid decât adopţia telefoanelor mobile. Este un semnal foarte bun în piaţă pentru adopţia tehnologiei.

♦ Cele mai căutate soluţii în România sunt cele de identificare şi analiză a pierderilor nontehnice, urmate de soluţiile şi aplicaţiile legate de forecast de consum. Există un trend recent legat de analiza fiabilităţii reţelelor pentru piaţa din România.

 

.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO