Companii

Electrocasnicele mici aduc 10 mil. euro francezilor de la SEB

09.06.2003, 00:00 191

Producatorul francez SEB, care detine in portofoliu marci precum Moulinex, Rowenta, Krups sau Tefal, estimeaza pentru acest an vanzari de aparatura electrocasnica mica de peste 10 milioane de euro.
“Obiectivul stabilit la inceputul acestui an era o crestere cu 25-30% fata de anul trecut, insa dupa primele cinci luni ale acestui an suntem deja peste obiectiv”, a declarat pentru Ziarul Financiar Romel Rotaru, country manager SEB pentru Romania.
Potrivit acestuia, piata locala de produse electrocasnice mici (fiare de calcat, gratare electrice, mixere, roboti de bucatarie, prajitoare de paine, storcatoare si alte produse similare) va creste in acest an cu 25%.
“Desi vedetele principale ale pietei de produse electrocasnice sunt produsele albe, adica electrocasnicele de dimensiuni mari precum aparatele frigorifice sau masinile de spalat, piata de electrocasnice mici ajunge reprezinta si ea 10-15% din totalul pietei”, a mai spus Rotaru. Piata romaneasca totala de electrocasnice este estimata la 250-300 de milioane de dolari anual.
Prin cele patru marci pe care le reprezinta in prezent in Romania - Moulinex, Rowenta, Krups si Tefal, grupul SEB detine, potrivit lui Rotaru, o cota de 25% din piata de electrocasnice mici.
“Moulinex si Tefal au ponderi similare in totalul vanzarilor realizate de grupul Seb in Romania, intre 35% si 40%, pe locul urmator fiind Rowenta si Krups. Produsele noastre sunt realizate in totalitate in Comunitatea Europeana si de aceea sunt percepute de catre clienti mai bine decat o parte dintre produsele concurentilor nostri, care sunt realizate in China”, a mai spus Rotaru. Principalele canale de distributie pentru produsele Seb in Romania sunt, potrivit managerului de tara al SEB, retelele de magazine specializate in comercializarea produselor electrocasnice (Flanco, Altex, Domo si Romanel) si companiile internationale de comert intrate pe piata romaneasca (Carrefour, Metro sau Selgros).
Principalii concurenti ai SEB pe piata romaneasca sunt, la fel ca si la nivel mondial, grupuri "integraliste" precum Philips, Bosch-Siemens, dar si companii specializate mai ales pe produse electrocasnice de dimensiuni mici, precum Braun sau De longhi.
SEB este prezent in Romania din 1996, la momentul respectiv fiind reprezentate pe piata doar marcile Rowenta si Tefal. Din anul 2001, in portofoliul SEB la nivel mondial au intrat si marcile Moulinex si Krups, dupa ce grupul francez a achizitionat grupul concurent la momentul respectiv Moulix-Krups, aflat in pragul falimentului. Preluarea a avut efect si in Romania, unde cele doua marci au dublat portofoliul grupului. “Prin includerea celor doua marci in portofoliu am inregistrat in anul 2002 o crestere a vanzarilor in Romania de 67% fata de anul 2001”, a mai spus Rotaru. La nivel mondial, grupul SEB a realizat anul trecut vanzari de peste 2,5 miliarde euro, in crestere cu peste 35% fata de anul 2001. Cele doua noi marci intrate in portofoliul grupului in 2002, Moulinex si Krups au reprezentat vanzari de aproape 600 milioane de euro. Gruspul detine in prezent sapte marci in portofoliu, Arno, Calor, Krups, Moulinex, Rowenta, SEB si Tefal. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO