Companii

Efectul de domino al opririi uzinelor Dacia: un furnizor oradean ia in calcul intreruperea temporara a productiei

29.10.2008, 20:25 16

Conducerea societatii UAMT Oradea, specializata in productia de piese, subansansamble si accesorii auto, afirma ca ia in considerare o posibila incetare temporara a activitatii, cauzata de oprirea uzinelor Dacia.

Managerul UAMT, Ioan Stanciu a declarat ca, desi deocamdata nu ia in calcul varianta unei reduceri de personal, este posibila oprirea productiei "pe o anumita perioada de timp", fara a preciza nici de cand ar putea fi stopata productia, nici pentru cat timp.
Stanciu a afirmat ca, daca efectele crizei vor fi mai puternice in industria auto, este posibila totusi si "afectarea personalului", in sensul ca aproximativ 10-15% din cei 500 de salariati ar putea fi trimisi acasa pe o perioada de timp mai mare.
Managerul UAMT Oradea a precizat ca, in opinia sa, criza va avea efecte puternice "in urmatoarele trei luni", iar pentru a le face fata "vom incerca sa reorientam costurile financiare, sa prelungim creditele pe o perioada mai lunga si sa trecem pe un buget de austeritate".
Pe de alta parte, principalul dealer al Dacia din judetul Bihor, societatea Auto Bara & Co, a anuntat la randul sau masuri de austeritate. Managerul Octavian Bara a declarat ca, in ultimele doua luni, vanzarea de autoturisme a scazut cu 50% fata de lunile anterioare, astfel incat a fost nevoit sa impuna economii la consumurile de electricitate si carburanti.
Bara a precizat ca, deocamdata, societatea pe care o conduce nu face concedieri, insa "o restructurare a firmei vine pe cale naturala", deoarece "angajatii care nu vor mai incasa suficiente comisioane pentru a-si putea plati ratele la banci vor hotari, probabil, sa plece". Atat managerul UAMT, cat si cel al Auto Bara & Co apreciaza ca, in ciuda dificultatilor, societatile pe care le conduc nu vor suferi pierderi.
"Nu vom incheia anul pe pierderi", a spus Ioan Stanciu, in timp ce Octavian Bara afirma ca are si proiecte de dezvoltare care vor continua sa fie aplicate, cum este, de exemplu, extinderea activitatilor de service. Dacia a redus nivelul productiei planificat pentru acest an cu 50.000 de unitati, de la tinta initiala de la 310-320.000 de masini la 260-270.000 unitati, ca urmare a scaderii cererii pe fondul crizei economice.
Directorul general al companiei, Francois Fourmont a spus ca furnizorii exclusivi ai Dacia isi intrerup si ei activitatea atunci cand uzina de automobile nu lucreaza, insa a precizat ca celelalte companii care produc componente si pentru alti constructori auto au un calendar de productie propriu, adaptat la cererea fabricantilor. Dacia a anuntat ca va intrerupe productia la uzina de la Mioveni in zilele de 30 si 31 octombrie, precum si pe 13 si 14 noiembrie, pentru a adapta programul de fabricatie la cererea comerciala.
La randul sau, producatorul de componente si sisteme de siguranta auto Takata-Petri, al treilea producator de componente auto de pe piata locala, cu afaceri de 245 mil. euro anul trecut a redus programul de lucru al angajatilor din cele trei fabrici din Romania, ca urmare a crizei financiare.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO