Companii

Dragos Petrescu, City Grill: Notele de plata in restaurantele noastre sunt cu 22% mai mari

Dragos Petrescu, City Grill: Notele de plata in restaurantele noastre sunt cu 22% mai mari

Dragos Petrescu, prorprietarul City Grill: "Trebuie sa fim foarte atenti pentru ca oricand dezechilibrul in bugetul familial in directia energiei poate sa constranga bugetele destinate iesirii la restaurant, in vacanta sau altor categorii de activitati care pot fi taiate de pe lista."

18.08.2008, 18:53 23

"Am reusit sa controlam preturile din meniu astfel incat (cresterea - n.red.) sa se situeze sub inflatia anului trecut si sub cea a prognozei pe anul acesta, de respectiv 8% pana la 10%. Cu toate acestea, si cresterea nivelului de trai din Romania a determinat un comportament al clientului nostru in schimbare de la an la an. Datorita acestei evolutii, media pe tranzactie este cu 22% mai mare fata de anul trecut", a declarat pentru ZF Dragos Petrescu, care controleaza prin intermediul companiei Trotter Prim lanturile City Grill si Buongiorno, cafenelele City Cafe si restaurantul Caru' cu Bere.
Potrivit lui Petrescu, preturile din meniul grupului au urcat cu 5%, pana la 7% pentru ca aproape toata materia prima a inregistrat cresteri incepand de la pui sau lapte pana la carne sau bauturi. Cu toate acestea, "am reusit sa crestem preturile sub media pietei datorita relatiei solide intre furnizori, francizati si noi", dupa cum spune Petrescu.
Un pret mai bun de achizitie a fost dat atat de cifra de afaceri care a crescut si care a determinat implicit un volum mai mare de achizitii, cat si de introducerea in portofoliul de furnizori, cu care a lucrat timp de noua ani, a unor furnizori externi. In primul semestru al acestui an, grupul administrat de Petrescu a realizat o cifra de afaceri de sapte milioane de euro, 60% din aceasta fiind contributia lantului City Grill-City Cafe.
"Anul acesta am dezvoltat lantul de cafenele City Cafe, prin preluarea celor doua unitati Crem Caffe si ne-am concentrat pe bucataria mediteraneana, respectiv pe lantul Buongiorno, prin deschiderea celei de-a doua locatii in Baneasa Shopping City, cea de-a treia unitate urmand sa fie deschisa pana la sfarsitul anului tot intr-un centru comercial din Bucuresti", a precizat Dragos Petrescu. Pentru cei care s-au orientat spre bucataria mediteraneana, afacerile au mers foarte bine anul acesta, mai ales pentru ca preparatele pe baza de legume, peste si paste se pliaza pe cerintele clientilor care vor sa treaca la un stil de viata mai sanatos.
"Am putut sa intram si in centre comerciale pentru ca ne adresam clasei medii, care devine astazi din ce in ce mai puternica. Avem trei categorii in meniu: fructele de mare, cu care ne adresam partii superioare a clasei medii si pizza si paste, preparate accesibile pentru cei cu venituri medii", este de parere proprietarul City Grill.
In prezent, grupul este in curs de amenajare a unui restaurant City Grill intr-una din locatiile pe care deja le detine, restaurant care va fi deschis pana la sfarsitul anului. Aceste deschideri, dar si preluarile anterioare au ridicat planul de investitii pentru 2008 la peste un milion de euro.
"Nu ne concentram doar pe gasirea unor potentiale locatii sau pe achizitii ale celor in care suntem deja prezenti. In paralel mergem cu hotelul din Predeal, care este in curs de dezvoltare, si ne vom axa pe organizari de evenimente in doua dintre restaurantele noastre, cel din Piata Romana si cel din centrul istoric", adauga Petrescu.
Segmentul serviciilor de organizari de evenimente a luat avant in ultimul timp, multi jucatori de pe piata restaurantelor si a cafenelelor, printre care Tudor Dragomir Niculescu de la Turabo Cafe si Catalin Mahu, care conduce lantul La Mama si cafenelele Cafepedia, au pornit astfel de afaceri complementare.
"Din septembrie vom incepe sa organizam evenimente in cele doua unitati atat in cursul saptamanii, cat si in weekend, chiar daca activitatea de baza va ramane cea de restaurant. Pana acum participam doar cu Caru' cu Bere, dar am hotarat, datorita cererii mari in aceasta directie sa ne extindem", spune Petrescu.
Piata de restaurante, evaluata pentru acest an la 1,5 miliarde de euro, este intr-o continua evolutie, dar proprietarul City Grill atentioneaza ca retailul se afla intr-o criza care se poate adanci mai mult in a doua parte a anului.
"Trebuie sa fim foarte atenti pentru ca oricand dezechilibrul in bugetul familial in directia energiei poate sa constranga bugetele destinate iesirii la restaurant, in vacanta sau altor categorii de activitati care pot fi taiate de pe lista. Inca nu se simte o incetinire a consumului si ne bucuram de fluxul de euro pe care l-am primit de la romanii domiciliati in strainatate pentru ca a relaxat presiunea asupra euro, insa ne ingrijoreaza cresterea celorlalte costuri care ne pot afecta in a doua parte a anului", este de parere Petrescu.
Mai mult de atat si in luna august s-a simtit o micsorare a numarului de clienti, si chiar daca ritmul de crestere s-a mentinut la doua cifre, cresterea a fost mai redusa fata de lunile precedente, semn ca pentru bucuresteni a treia luna din vara a devenit o luna cu destinatie turistica.
Pe piata restaurantelor, City Grill intra in competitie cu La Mama, iar pe cea a cafenelelor cu Turabo Cafe, Starbucks sau Costa Caffe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO