Companii

Deichmann, numarul unul in retailul de incaltaminte din Europa ataca piata locala

Deichmann, numarul unul in retailul de incaltaminte din Europa ataca piata locala
30.05.2007, 17:10 483

Compania germana Deichmann, cel mai mare retailer de incaltaminte din Europa, care opera la sfarsitul anului trecut 2.185 de magazine pe 13 piete europene, va deschide in acest an primele unitati de pe piata locala, la Pitesti, Roman si Arad.
"Evolutia noastra ne permite in acest moment o expansiune organica, iar Romania este 'in drum spre Europa', ceea ce ne-a facut sa consideram aceasta piata interesanta", a declarat pentru ZF Ulrich Effing directorul corporate communications al Deichmann. Alaturi de Romania, expansiunea Deichmann vizeaza si pietele din Croatia si Suedia.
Pe piata locala, expaniunea Deichmann va incepe prin deschiderea a trei magazine concomitent, in luna august a acestui an, in Pitesti, Roman si Arad. Contractele de inchiriere a spatiilor au fost deja semnate, iar compania va opera magazinele sub brandul Deichmann.
Potrivit lui Effing, in prima instanta Deichmann nu va deschide un birou de vanzari in Romania, expansiunea de pe piata locala intrand sub administrarea filialei din Viena a companiei.
Dupa aceasta intrare in forta, compania isi va continua extinderea in Romania in viitorul apropiat, dupa spusele lui Effing, care nu a precizat la ce numar de magazine si-a propus compania sa ajunga pe piata locala pe termen mediu.
Insa dezvoltatorii centrelor comerciale locale precum Polus Center din Cluj si Constanta si Cotroceni Park din Capitala au anuntat deja ca magazinele Deichmann se afla pe lista chiriasilor lor.
"Nu excludem nici posibilitatea de a deschide magazine in centrele comerciale, nici pe aceea de a intra pe bulevardele principale. In general cautam spatii cu vad (cu un trafic mare - n.r.) si cu o chirie rezonabila", a precizat Effing.
Compania germana a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 2,71 mld. euro, in crestere cu 10,5% fata de anul precedent. De asemenea, la finele lui 2006, 25.000 de oameni lucrau pentru Deichmann in tari precum Ungaria, Polonia, Austria, Elvetia Marea Britanie. In Germania, cota de piata a Deichmann atinge 20%, potrivit informatiilor de pe site-ul companiei. Conceptul magazinelor Deichmann, asemanator cu cel al retailerului local Leonardo, presupune comercializarea unui numar mare de produse de incaltaminte si de accesorii de ingrijire destinate articolelor de marochinarie. Colectiile din magazinele Deichmann includ atat incaltaminte sport si casual, cat si eleganta.
"Magazinele noastre au o suprafata de circa 400-500 metri patrati si se adreseaza unui target extrem de larg. Diferitele colectii se adreseaza copiilor, femeilor si barbatilor de toate varstele", spune reprezentanul Deichmann.
Incaltamintea comercializata de compania germana este produsa in peste 40 de tari, Deichmann implicandu-se la nivelul productiei doar din punctul de vedere al designului. Pentru nemtii de la Deichmann produc si primii doi jucatori de pe piata locala de incaltaminte, Ara Shoes si Lloyd Shoes, dar si producatorul de incaltaminte sport Legero, toate cele trei companii fiind controlate de holdingul german Ara AG.
"Cream propriile colectii impreuna cu designerii si tehnicienii nostri si lucram cu producatori din 40 de tari. Strategia noastra este verticalizarea achizitiilor, ceea ce inseamna ca nu folosim intermediari. Negociem direct cu producatorii, fapt care ne permite sa oferim niste produse la moda, de o calitate buna si la un pret favorabil", explica Effing.
Compania germana va concura pe piata locala cu companii precum Leonardo, Benvenuti, Musette sau Otter.
Incepand cu anul viitor insa, pe piata va activa si compania austriaca Leder&Schuh, unul dintre primii sase retaileri de incaltaminte din Europa, care si-a propus sa obtina un loc intre primii trei retaileri de incaltaminte din Romania.
In acelasi timp, retailerii locali au anuntat ambitioase planuri de expansiune atat pentru acest an, cat si pentru anul care urmeaza.
Cea mai mare parte a extinderilor vizeaza piata interna, insa exista si companii locale care au atacat Europa de Est, cum e cazul lantului Leonardo, care vizeaza locatii in Moldova Ucraina si Turcia, dupa ce a intrat deja pe piata bulgara si ungara.
Romania importa anual peste 60 de milioane de perechi de pantofi, majoritatea de provenienta chineza sau indiana pentru pantofii ieftini sau italieneasca, intr-un procent nesemnificativ, pentru incaltamintea de lux, potrivit Organizatiei Patronale din Sectorul Pielarie si Incaltaminte. Consumul mediu anual de incaltaminte in Romania este de 2,7 perechi, spune aceeasi sursa.

Deichmann in lume

Compania va fi prezenta in 16 tari pana la sfarsitul acestui an

Cifra de afaceri de 2,71 mld. euro in 2006

2.185 de magazine la finele lui 2006

Peste 25.000 de angajati

A anuntat deschiderea a trei magazine in Romania, la Arad, Roman si Pitesti

Dezvoltatori precum TriGranit si Cotroceni Park Bucuresti au anuntat deja prezenta magazinelor Deichmann in centrele comerciale pe care le construiesc

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO