Companii

Decathlon deschide cel puţin trei magazine anul viitor

Decathlon deschide cel puţin trei magazine anul viitor

Autor: Cristina Roşca

07.12.2010, 23:48 665

Retailerul francez de articole sportive Decathlon, care deţinepe piaţa locală cinci magazine, a anunţat că va ajunge în zece anila cel puţin 20 de magazine în România, dar reprezentanţiiretailerului nu oferă informaţii despre numărul de unităţi care vorfi deschise anul viitor, afirmând că negocierile sunt încă în curs.

Prezenţi la deschiderea celui de-al cincilea magazin alcompaniei, situat în centrul comercial Grand Arena din Bucureşti,Florin Truşcă, responsabilul de expansiune în cadrul DecathlonRomânia, şi Alexandru Dragomir, director de magazin, nu au dorit săofere informaţii referitoare la rezultate financiare sau bugetelede investiţii ale companiei. "Nu ne ocupăm de partea financiară,deci nu ştim să vă oferim cifre."

Reprezentanţii companiei au spus însă că extinderea are învedere oraşele mari, cu peste 300.000 de locuitori. Până în prezentexistă magazine în Bucureşti (2), Iaşi, Cluj şi Braşov. Pentru anulviitor singurele oraşe menţionate de oficialii Decathlon suntCraiova, Constanţa şi Timişoara. Ei au recunoscut însă că Decathlonpoartă discuţii şi în alte oraşe şi că planurile s-ar puteaconcretiza chiar anul viitor.

Florin Truşcă spune că singurele informaţii pe care poate să lefurnizeze despre planurile de viitor ale companiei sunt aceleapotrivit cărora magazinele din Craiova, Constanţa şi Timişoara voravea împreună o suprafaţă de circa 10.000 de metri pătraţi, iarspaţiile pe care vor fi deschise aceste magazine vor fiachiziţionate de Decathlon, discuţiile fiind deja în curs. "Nuexcludem niciun tip de colaborare - chirie sau construcţieproprie", adaugă el.

Magazinul din centrul comercial Grand Arena se întinde pe osuprafaţă de 5.500 de metri pătraţi şi este deschis într-un spaţiuînchiriat. Magazinele Decathlon au de regulă între 2.000 şi 10.000de metri pătraţi, potrivit oficialilor companiei.

"Investiţia necesară deschiderii magazinului din Grand Arena nueste determinată încă şi nu este o parte foarte importantă aproiectului. Mai mult, mare parte din sumă a fost suportată deproprietarul mallului", spune Truşcă.

Atunci când a venit vorba de nivelul chiriilor, reprezentantulDecathlon a spus că nu oferă detalii şi cea mai bună soluţie ar fisă îl întrebăm pe proprietarul mallului. "Decathlon a investit doarîn unele amenajări şi în stocul de marfă, care au costat întrecâteva sute de mii şi peste un milion de euro".

Reprezentanţii centrului comercial Grand Arena nu au putut ficontactaţi ieri până la închiderea ediţiei.

"Sperăm ca în primul an vânzările să fie similare celor obţinutede magazinul Iuliu Maniu în primul an de funcţionare", afirmăTruşcă, fără a da alte detalii. Potrivit datelor Ministerului deFinanţe, Decathlon a avut în 2009 o cifră de afaceri de 9,1 mil.euro, un an în care magazinul din zona Militari a fost operaţionaltimp de nouă luni.

Cine produce în România pentru Decathlon

În România sunt produse 350.000 de biciclete la Reşiţa, 1,2milioane de produse textile sportive şi 1,1 milioane de perechi deîncălţăminte.

Produsele "made in Romania" sunt vândute în toate ţările undeeste prezentă compania, potrivit unei prezentări a companiei.

Florin Truşcă spune însă că nu ştie care sunt companiile dinRomânia care furnizează produse pentru Decathlon.

Pe plan local, cel mai bine vândute produse sunt cele pentrumunte, bicicletele, produsele de fitness şi de schi.

La nivel mondial, Decathlon are circa 550 de magazine - dintrecare aproape jumătate în Franţa (243) - în 18 ţări, 6.000 deangajaţi şi 35.000 de produse. Dintre aceste produse, 43,4% suntrealizate în China şi 32,1% în Europa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO