Companii

Dealerii auto avertizează: Maşinile noi devin din ce în ce mai scumpe după ce în 2021 preţurile au crescut şi cu 10%. „Nu ne-am mai confruntat cu aşa ceva niciodată“

ANALIZĂ

Constructorii auto se orientează să aibă pe stoc sau cu termen de livrare mai scurt maşini fie din linia de mijloc de echipare, fie dintr-o linie superioară, se feresc să mai producă maşini cu preţuri mai mici şi echipări de bază.

Constructorii auto se orientează să aibă pe stoc sau cu termen de livrare mai scurt maşini fie din linia de mijloc de echipare, fie dintr-o linie superioară, se feresc să mai producă maşini cu preţuri mai mici şi echipări de bază.

Autor: Bogdan Alecu

♦ Dealerii aproape au eliminat discounturile pentru persoane fizice, iar clienţii de flote au ajuns la reduceri „simbolice“, de doar câteva procente, din cauza lipsei stocurilor ♦ Multe firme vor fi obligate să aleagă maşini din segmente mai mici dacă nu vor suplimenta bugetele.

Reducerile şi campaniile de preţ aproape au dispărut de pe piaţa locală, în condiţiile în care până în vara anului 2021 aproape toţi jucătorii pro­movau discounturi şi „avan­taje client“. Odată cu în­târ­zi­e­rile determinate de lipsa com­ponentelor elec­tro­nice şi prelungirea ter­menelor de livrare, au dispărut şi reducerile.

„Preţurile automobilelor au înregistrat o creştere mai mare ca într-un an obişnuit. S-au scumpit componentele, s-a scumpit materia primă, în timp ce producţia efectivă a scăzut. De obicei vedeam an de an scum­piri de 2-3%, însă în 2021 am avut o scum­pi­re medie de 8-9% deoarece şi fabricile auto vând mai scump. Termenele de livrare acum sunt mai clare decât erau în 2021 şi pu­tem spune de la început că durează de la 4 la 8 luni livrarea“, explică un dealer auto din Capitală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO