Companii

Dan Trifu, Vel Pitar: Diviziile care devin companii isi cauta cei mai buni clienti

Dan Trifu, Vel Pitar: Diviziile care devin companii isi cauta cei mai buni clienti

Dan Trifu, director de dezvoltare la Vel Pitar: Intr-o companie cu mii de angajati, mai multe zeci de milioane de dolari cifra de afaceri si o multitudine de activitati distincte, nevoia de specializare este evidenta.

04.10.2006, 18:33 237

Dan Trifu, directorul de dezvoltare al Vel Pitar, unul dintre primii trei jucatori din industria de panificatie, spune ca decizia de divizare a companiei in trei entitati distincte urmareste transformarea diviziilor Vel Pitar in unitati de profit independente.
Vel Pitar isi va modifica in acest an un proiect mai vechi de divizare pentru a separa reteaua de magazine si unitatile de morarit de fabricile de paine. Compania va infiinta doua societati distincte care vor gestiona activitatea de morarit, respectiv divizia de magazine, in timp ce Vel Pitar va ramane doar cu businessul de panificatie.
"Cele doua companii care se formeaza acum sunt practic diviziile cele mai avansate, care au atins nivelul de autonomie necesar functionarii de sine statatoare", declara Dan Trifu. Potrivit directorului de dezvoltare al Vel Pitar, prin acest proces noile companii pot fructifica mai bine oportunitatile oferite de piata in domeniile in care activeaza.
"O divizie in cadrul grupului, al carei client major este grupul, se menajeaza intr-o mare masura. Cand devine o companie de sine statatoare este mult mai interesata sa gaseasca cei mai buni clienti care pot determina cresterea businessului", spune Trifu.
Vel Pitar are activitati pe piata de morarit si panificatie, este specializata in productia de biscuiti, napolitane si paste, operand in acelasi timp o retea de magazine si una de distributie. "Intr-o companie cu mii de angajati, mai multe zeci de milioane de dolari cifra de afaceri si o multitudine de activitati distincte, nevoia de specializare este evidenta", spune Trifu. Trifu precizeaza ca anul trecut peste 65% din cifra de afaceri a Vel Pitar proveneau din activitatea de panificatie, restul fiind distribuit in mod egal intre morarit si retail.
Dupa divizare, companiile desprinse din Vel Pitar vor cauta sa fie printre cele mai profitabile in domeniul pe care activeaza, potrivit directorului de dezvoltare al Vel Pitar. "Cele doua companii vor pastra denumirea grupului, dar vor face trimitere la activitatea de baza", crede Trifu. El a precizat ca denumirea noilor societati urmeaza sa fie aprobata de actionari. Vel Pitar este detinuta de fondul de investitii Broadhurst, care a aplicat la mai multe din societatile pe care le detine strategia de a scoate in afara companiilor activele care nu tin de obiectul principal de activitate.
Dezvoltarea companiei de retail va fi sustinuta si de cresterea numarului de magazine specializate de panificatie pana la 50% din numarul total de spatii de retail ale companiei, fata de doar 2-3% in prezent.
Vel Pitar va deschide pana la sfarsitul acestui an 15 magazine specializate construite pe conceptul "Neighborhood Bakery" (brutarie de cartier), reprezentantii companiei intentionand ca de anul viitor sa acorde primele francize ale acestui nou tip de locatii. Investitiile companiei in reteaua de magazine se ridica la 500.000 de euro in acest an.
Producatorul de panificatie administreaza in prezent in jur de 190 de magazine, din care doar cinci sunt specializate, majoritatea fiind locatii de tip "convenience" in care e comercializata o gama foarte larga de produse alimentare.
Potrivit reprezentantilor Vel Pitar, produsele de panificatie si de patiserie acopera 90% din oferta unui magazin de tip "Neighborhood Bakery".
Compania a hotarat recent sa rascumpere actiuni reprezentand pana la circa 9,9% din capitalul social, in limita unei sume maxime de aproximativ 0,7 milioane de lei (190.000 de euro), cu scopul reducerii capitalului social. Actionarii societatii au aprobat operatiunea de rascumparare a actiunilor la sfarsitul saptamanii trecute, cand au mai aprobat totodata si delegarea atributiei de majorare a capitalului social catre consiliul de administratie, pentru o perioada de un an si in limita plafonului maxim de 10 milioane de lei (2,8 milioane de euro).
Dupa primul semestru al anului, compania avea un profit net de 0,81 milioane de euro la o cifra de afaceri de 34,5 milioane de euro. Grupul Vel Pitar a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 264,9 milioane de lei (74,3 milioane de euro) si un profit de 6,2 milioane de lei (1,7 milioane de euro).
Compania produce lunar o cantitate de 10.000 de tone de produse de panificatie, circa 300 de tone de biscuiti, 10 tone de napolitane si aproximativ 120 de tone de paste fainoase. De asemenea, compania dispune de capacitati de morarit, cantitatea de grau macinata depasind 12.000 tone/luna.
Vel Pitar detine centre de productie in zece judete ale tarii, precum si un partener de grup, societatea Libertatea Bucuresti. Fondul de investitii Broadhurst a decis sa delisteze de la Bursa compania de morarit si panificatie Vel Pitar. In prezent compania este listata la Bursa de Valori Bucuresti.
Pe o piata extrem de fragmentata, estimata la circa 1,3-1,5 miliarde de euro, cotele principalilor jucatori din morarit si panificatie variaza intre 4 si 6%, in timp ce piata neagra reprezinta circa 40% din total. Principalii competitori ai Vel Pitar sunt Loulis, Boromir Ind Ramnicu Valcea, Dobrogea Grup, Racova Com Agro Pan Vaslui sau Pan Group Craiova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO