Spania şi Italia au efectuat o „rocadă“ în top cinci cele mai mari pieţe pentru Dacia, potrivit unei analize făcute de ZF pe baza datelor asociaţiilor constructorilor de automobile la nivel european.
Cea mai mare piaţă pentru Dacia rămâne Franţa, cu peste 24.000 de autoturisme noi înmatriculate în primele cinci luni ale anului, dar în scădere cu 60% faţă de perioada similară a anului trecut, pe o piaţă care în acelaşi interval a scăzut cu 48%.
Pe locul secund a urcat Spania, care în 2019 era pe locul al patrulea. Pe piaţa iberică Dacia a scăzut cu 56%, în contextul în care per total piaţa spaniolă a înregistrat un declin de 54% în acelaşi interval.
Mai mult, în Spania Dacia Sandero a fost în mai maşina cu cele mai ridicate înmatriculări, cu 1.570 de unităţi înregistrate, iar per total, în primele cinci luni, Sandero s-a clasat pe locul al treilea. Pe de altă parte, în Spania Grupul Renault livrează modelul Sandero produs în uzina din Tanger, Maroc, nu pe cel asamblat în România.