Companii

Cum sa administrezi o afacere cu 30% marja de profit printr-un centru de bronzare, o cafenea si o ciocolaterie

12.02.2008, 14:30 755

Un centru de bronzare, o cafenea si o ciocolaterie, toate trei deschise in aceeasi unitate: o afacere ce iti poate aduce o marja de profit de 35%. Daca se adauga si originalitate in realizarea conceptului de amenajare rezulta un business cu o cifra de afaceri de peste 100.000 de euro dupa primul an de functionare. Andreea Iftimie, managing partner al salonului de bronzare Chocolate Bar, a intrat in afaceri prin infiintarea companiei See.Try.Buy in 2005, care importa solarii verticale. "Centrele de bronzare reprezinta o nisa cu un potential foarte mare pe piata romaneasca, ceea ce ne-a determinat sa demaram o astfel de afacere", a spus ea.
Investitia initiala a fost de peste 200.000 de euro, banii fiind alocati achizitionarii de echipamente, amenajarii si instalarii unei retele de electricitate care sa poata sustine mai multe solarii aflate in functiune.
Dificultatea gasirii unui spatiu central adecvat a amanat inaugurarea salonului Chocolate The Tanning Bar pana in decembrie anul trecut. "Gasirea unui spatiu ultracentral si frecventat pietonal la un pret optim a fost primul pas si cel mai greu de realizat. Am propus sa aducem pe langa un centru de bronzare, o cafenea si o ciocolaterie in acelasi spatiu", a spus ea.
Experienta necesara pentru consolidarea afacerii a obtinut-o prin vizitarea celor mai importante targuri de profil din lume, precum Solaria de la K?ln, si prin participarea la diferite traininguri organizate de companiile producatoare de solarii din Germania si Italia.
Tot participarea la un targ expozitional de aparatura pentru saloane a ajutat-o sa gaseasca distribuitori de aparate de bronzat. "Utilizam exclusiv solarii verticale ce realizeaza bronzare si tonifiere musculara, oferim de asemenea lotiuni de protectie si alte produse de autobronzare profesionala", a adaugat managing partnerul Chocolate Bar.
Angajarile s-au facut prin recomandari, de cafenea ocupandu-se persoane cu experienta de peste cinci ani, pregatiti la scoli de barista (pregatesc personal specializat in prepararea cafelei). Preturile percepute de centrul de bronzare sunt situate la un nivel mediu pentru aceste servicii, prin politica de atragere a cat mai multor clienti. Pe aceasta piata concurenta este destul de fragmentata, in Bucuresti existand un numar de aproximativ 150 de solarii, fata de 1.000 de solarii in Kiev, conform Andreei Iftimie. "Centrele exclusiv pentru bronzare sunt insa in numar de sapte, opt", a precizat ea.
Andreea Iftimie mai spune ca printre dificultatile pe care le-a intampinat in conducerea centrului de bronzare s-au numarat instalarea retelei de curent electric si amenajarea locatiei in termenul stabilit. "Marja de profit pe care o estimam este de 35%, iar cifra de afaceri de 100.000 de euro in primul an de activitate", a mai spus ea. Planurile pe termen mediu ale managing partnerului salonului Chocolate Bar includ deschiderea de centre de bronzare Chocolate Bar in toate orasele mari ale tarii.
Un alt antreprenor, Szasz Jozsef, avea 27 de ani cand a demarat in 1997 afacerea de import si distributie de aparate de bronzat, consumabilele pentru acestea si a produselor cosmetice speciale pentru solar impreuna cu sora sa, Izabella.
A inceput cu importul unui singur aparat de bronzat pe care l-a pus in functiune la parterul casei parintilor si asa a inceput sa aiba primii clienti care veneau sa se bronzeze.
"Intr-un an de zile, cu banii adunati am reusit sa mai achizitionez inca un aparat. Dupa doi ani de functionare am ajuns la performanta de a avea programari pe doua-trei saptamani inainte. Am reusit sa devenim cunoscuti si din veniturile obtinute am cumparat alte aparate de bronzat, mai performante cu care am deschis studiouri noi in oras", isi aminteste Szasz Jozsef.
Pentru ca au existat antreprenori care au dorit sa exploateze cererea pentru acest serviciu, firma a primit solicitari si pentru comercializarea de solarii. Astfel s-a dezvoltat departamentul de import-vanzari.
"Vazand cererea care exista pentru acest serviciu in tara, m-am hotarat sa import si sa vand solarii. Prima promovare am avut-o la expozitia Cosmetics Beauty care ne-a adus multi clienti, apoi ne-am facut reclama pe internet si am devenit cunoscuti de asemenea prin sistemul clientului multumit care ne facea reclama gratuita", explica directorul Talnes Impex.
Cu toate ca isi localizasera furnizorii inca de la inceputul afacerii, companiei aflata la inceput de drum i-a fost greu sa intre in contact cu ei, deoarece acestia lucrau "la nivel mare, iar noi a trebuit sa asteptam cativa ani pana cand am reusit sa le dovedim ca putem fi partenerii lor de nadejde si sa le reprezentam produsele in Romania. Am demonstrat ca suntem capabili sa facem ca afacerea lor sa se dezvolte si ca Romania este o piata in dezvoltare", adauga el.
Astazi compania comercializeaza tot ce implica domeniul bronzarii artificiale, aparate de bronzat noi si second hand, orizontale si verticale, tuburi cu ultraviolete de schimb, cosmetice speciale pentru solar, piese si accesorii si servicii de consultanta si service.
Investitia initiala, care in acea perioada s-a ridicat la 5.000 de marci germane, a fost directionata catre achizitionarea de autoturisme, calculatoare, infrastructura, angajarea de personal si in cheltuieli cu promovarea.
Directorul Talnes Impex precizeaza ca preturile aparatelor de bronzat incep de la 1.500 de euro, iar profitul pentru saloanele de bronzat poate ajunge si la 300-400%, in functie de cat de circulata este zona unde este amplasat salonul si numarul de aparate de bronzat din dotare.
Numarul angajatilor a crescut odata cu dezvoltarea companiei, in prezent fiind angajate peste 20 de persoane.
"Angajarile au fost intotdeauna o problema. Ne straduim sa le insuflam spiritul de echipa, sa simta ca fac parte din firma si ca doar cu implicarea lor vom reusi sa ramanem cat mai sus in acest domeniu, doar asa vor putea avea salarii si functii bune", spune el.
Directorul Talnes Impex mentioneaza ca in aceasta afacere concurenta este din ce in ce mai mare si mai neloiala.
"Multi cred ca importul si distributia de aparate de bronzat este o afacere care aduce profit rapid, ca un client se prinde doar cu ajutorul preturilor mici si foarte mici. Aceste companii au tendinta de a distruge o piata care este inca in formare in tara noastra", adauga el.
Cifra de afaceri la inceputul activitatii se dubla in fiecare an, dar acum cresterea este de aproximativ 30%. Cifra de afaceri pe care firma a inregistrat-o in 2007 s-a ridicat la 910.000 de euro, fiind influentata de tendinta pietei aflata in crestere, promovarea neincetata, imbunatatirea serviciilor si mentinerea calitatii produselor.

Chocolate Bar

Salon de bronzare
Concept: un centru de bronzare, o cafenea si o ciocolaterie in acelasi spatiu
Gasirea unui spatiu ultracentral pentru salon si frecventat pietonal la un pret optim
Investitia initiala: peste 200.000 de euro
Experienta a dobandit-o prin vizitarea celor mai importante targuri de profil si prin participarea la traininguri organizate de companiile producatoare de solarii din Germania si Italia
Angajarile s-au facut prin recomandari
Marja de profit: 35%
Cifra de afaceri: peste 100.000 de euro

Talnes ImpeX

Import-distributie aparate de bronzat
A inceput cu importul unui singur aparat de bronzat
Departamentul de import-vanzari s-a dezvoltat prin solicitarile de solarii primite din partea altor firme
Promovarea s-a realizat prin participarea la expozitii, reclama prin internet si prin sistemul clientului multumit care facea reclama gratuita
Numarul angajatilor a ajuns la peste 20 de persoane
Cifra de afaceri in 2007 a fost de 910.000 de euro
Cresterea anuala a cifrei de afaceri este de aproximativ 30%

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO