Companii

Cum depăşeşte bariera marketingului masiv făcut de giganţii industriei cosmetice un mic producător român: vindem direct produsul, astfel încât clientul să ne cunoască şi să revină

Cum depăşeşte bariera marketingului masiv făcut de...

Autor: Florentina Niţu

03.04.2024, 19:05 218

Într-o lume dominată de giganţii industriei cosmetice, un mic producător român de cosmetice ecologice, realizate manuale, a ales să renunţe la prezenţa în supermarketuri şi de concentrează pe vânzarea directă către consumator.

"Zi de zi ducem o luptă pentru supravieţuire, dar n-aş renunţa la acest domeniu şi sper ca micii întreprinzători să-şi găsească locul pe piaţa românească", a spus Cristina Dîrjan, fondatoare a Agro Team Dîrjan, companie care realizează şi produse din lavandă ecologică sub brandul Coşul cu Lavandă. Ea a fost prezentă în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

Familia Dîrjan a pornit această afacere în 2014, după ce s-a întors din Italia, unde a petrecut 15 ani, şi a ajuns la cultura de lavandă din pură întâmplare, pe care a pus-o în localitatea Fetindia din judeţul Sălaj. Ea realizează produse cosmetice precum săpun, ulei esenţial, balsam de mâini sau exfoliant de lavandă, dar şi produse alimentare, cum ar fi: sirop, miere, ceai sau biscuiţi cu lavandă. Aceastea sunt vândute direct către clienţi.

"Este o mare problemă lipsa de comunicare între un mic producător şi consumator. Dacă nu eşti tu cel care vinde direct produsul, foarte greu îl va cumpăra consumatorul de la raft. E greu să luptăm cu marketingul marilor producători (de cosmetice - n. red.) care invadează rafturile în marile magazine şi să răzbim pe această piaţă", a menţionat Cristina Dîrjan.

Ea consideră că legislaţia nu este încă bine pusă la punct, pentru că nu delimitează mici producători şi produsele făcute de ei manual, din plante ecologice, faţă de cele făcute de marii producători, industrial, din produse chimice, şi astfel la nivel de vânzări se confruntă cu mari provocări.

"Este o luptă dificilă, dar sper să ţinem pasul cu ei. Acum batem pasul pe loc, dar ne dorim să evoluăm. Produsele ecologice, manufacturate, au un anumit preţ, mai mare spre deosebire de al celor ce invadează rafturile în marile magazine. Chiar dacă calitatea produselor noastre este superioară, nu putem să luptăm cu marketingul marilor companii. De aceea ne rămân micile târguri şi contactul direct cu clienţii. Am exclus distribuţia într-un colţ dintr-un raft de-al unui supermarket, pentru că trec greu produsele noastre. Vrem să aducem clienţii la noi", a mai spus Cristina Dîrjan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO