Companii

Cu o cota de piata de 7%, Malev analizeaza noi oportunitati de zboruri in Romania

Cu o cota de piata de 7%, Malev analizeaza noi oportunitati de zboruri in Romania

Madalina Cretu, country commercial manager al Malev: Este foarte greu sa cresti pe o piata pe care toata lumea vrea sa creasca, dar Romania are intr-adevar un potential ridicat. Suntem deschisi catre orice noua destinatie care se va dovedi viabila si luam in calcul si operarea de curse interne.

14.11.2007, 14:08 48

Piata din Romania, pe care Malev a rulat anul trecut afaceri de 11,5 milioane de euro, este una dintre cele mai importante pentru compania ungara Malev, fiind in acelasi timp prima piata a companiei din Europa Centrala si de Est.
"Romania este o piata speciala pentru Malev, pentru ca de aici se opereaza zboruri din cinci destinatii. In acest moment am acoperit cinci orase ale tarii, Bucuresti, Timisoara, Constanta, Cluj-Napoca si Targu-Mures", a spus Madalina Cretu, country commercial manager pe Romania si Moldova. Cretu a preluat fraiele operatorului ungar in Romania acum trei ani, timp in care numarul de zboruri a crescut de cel putin doua ori. Astfel, Malev a bifat in Romania destinatiile Constanta si Cluj in 2005 si Targu-Mures anul trecut, crescand in acelasi timp frecventa pe cele mai importante rute din Romania, Bucuresti-Budapesta si Targu Mures-Budapesta.
"Anul acesta a fost un an in care ne-am consolidat pozitia pe piata romaneasca. Nu am introdus noi curse, dar cresterea a venit ca urmare a stabilizarii rutelor introduse in anii precedenti", a spus Cretu.
Compania a inregistrat in acest an o crestere de 20% a veniturilor, numarul de pasageri transportati crescand in acelasi ritm. Traficul inregistrat de Malev in si dinspre Romania a ajuns astfel la circa 200.000 de pasageri in primele trei trimestre ale anului.
Cu o cifra de afaceri de 11,5 milioane de euro in 2006, compania detine o cota de circa 7% din piata locala, fiind printre primele companii aeriene straine din Romania. Daca ritmul de crestere inregistrat la noua luni se va mentine pana la sfarsitul anului, Malev ar putea atinge afaceri de circa 14 milioane de euro in Romania in acest an, potrivit estimarilor ZF. Pentru comparatie, cel mai mare operator de pe piata, Air France-KLM, detine in acest moment circa 20% din piata, iar Lufthansa circa 12%, potrivit reprezentantilor acestor companii. Piata aeriana de linie regulata va avea in acest an un ritm de crestere de circa 20%, potrivit reprezentantilor IATA Romania (International Air Transport Association).
"Este foarte greu sa cresti pe o piata pe care toata lumea vrea sa creasca, dar Romania are intr-adevar un potential ridicat. Speram ca tendinta noastra de crestere sa ramana aceeasi in anul urmator sau sa depasim acest ritm, avand in vedere ca in acest moment analizam noi oportunitati de zboruri. Suntem deschisi catre orice noua destinatie care se va dovedi viabila si luam in calcul si operarea de curse interne", a spus Cretu. Malev este astfel prima companie straina de linie regulata care ia in calcul posibilitatea de a introduce curse interne in Romania. Pana acum, doar low-cost-urile s-au aratat interesate de acest segment al pietei, dominat in acest moment de TAROM si Carpatair.
Operatorul ungar Malev opereaza 62 de zboruri saptamanale catre si dinspre Romania, inclusiv cele in parteneriat, acoperind cinci orase ale tarii. In primele noua luni ale anului gradul de ocupare al Malev a fost in medie de circa 75%. Dupa ruta Bucuresti-Budapesta, care are si cel mai mare grad de ocupare, a doua ruta ca potential din Romania este Targu Mures-Budapesta.
"Destinatia Targu-Mures a crescut foarte mult, numarul de zboruri ajungand la sapte pe saptamana", a spus Cretu. In 2006, Malev opera pe Targu-Mures - Budapesta trei zboruri pe saptamana.
Compania ungara are in Romania 17 angajati fata de acum trei ani, cand numarul lor se ridica la 10 persoane.
Traficul dinspre Romania inspre Ungaria este incurajat si de faptul ca Budapesta este folosita ca hub pentru diferite destinatii din Europa de Vest.
Malev, fosta companie de stat a Ungariei, a fost privatizata in acest an, cumparatorul fiind Air Bridge, o companie controlata de miliardarul rus Boris Abramovici.
Dupa privatizare compania a parcurs mai multe schimbari, cea mai importanta dintre ele fiind intrarea in alianta One World, din care fac parte operatori aerieni precum British Airways, Finnair, American Airlines sau Iberia, ceea ce ii confera companiei conexiuni mai bune in intreaga lume.
Totodata, in luna septembrie Malev si-a schimbat directorul executiv, punandu-l la conducere pe Peter Leonov, care l-a inlocuit pe britanicul Lloyd Paxton, care a stat la fraiele companiei numai doua luni, potrivit portofolio.hu.
Leonov s-a angajat sa continue programul adoptat de Paxton, cu accent pe reduceri de costuri si pe majorarea veniturilor. Costurile companiei trebuie reduse cu 7% in decurs de 1,5-2 ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO