„Din decembrie vom avea două zboruri zilnic pe Bucureşti-Dubai, la tarife de 215 euro la clasa economic, în timp ce la clasa business tarifele se ridică la 874 de euro”, au transmis oficialii companiei.
Din România mai au zboruri directe spre Dubai şi compania aeriană low-cost Wizz Air, cel mai mare transportator aerian de pe piaţa locală, ce estimează un trafic total de 7 milioane de pasasgeri în acest an. Călătoria pe Bucureşti-Dubai durează între patru ore şi jumătate şi cinci ore, iar preţul unui bilet de avion variază de la 250 de euro la aproape 1.000 de euro de persoană.
Anul trecut în Dubai au ajuns 51.320 turişti români care s-au cazat în structurile turistice, număr în creştere cu 10% faţă de anul anterior.
Pe piaţa locală Dubaiul a început să se promoveze anul trecut, când a deschis un birou de turism la Bucureşti, aceasta fiind a treia capitală din regiune după Praga şi Varşovia unde a fost deschis un astfel de oficiu de promovare.
Apetitul românilor pentru călătoriile în străinătate este în creştere. În primele nouă luni din acest an, românii au cheltuit circa 2,4 miliarde de euro pe vacanţele în străinătate, în creştere cu aproape un miliard de euro faţă de perioada ianuarie-septembrie anul trecut, potrivit datelor de la BNR. Aceasta este ce mai mare valoare înregistrată în ultimii zece ani. Mai mult, traficul de pe cel mai mare din ţară. Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), principala poartă aeriană a României, a ajuns la 9,7 milioane de pasageri în primele nouă luni din acest an, în creştere cu 18,8% faţă de perioada similară a anului trecut.
Tot mai mulţi români aleg Dubai ca destinaţie de vacanţă, emiratul reprezentând o atracţie datorită celor aproape 100 de centre comerciale, fiind renumit ca destinaţie de shopping, fiind cunoscut pentru cea mai înaltă clădire din lume (Burj Khalifa-830 de metri), cel mai mare centru comercial (Dubai Mall) şi cel mai luxos hotel (Burj Al Arab).Dubai a devenit anul trecut al patrulea cel mai vizitat oraş din lume şi aşteaptă să ajungă la 20 de milioane de vizitatori până în 2020, când va găzdui expoziţia World Expo. Până în 2020, Dubai va livra încă 35.000 de camere în hoteluri şi va atinge astfel pragul de 100.000 de camere. Spre comparaţie, Bucureştiul are doar 11.000 de camere în hoteluri, unde s-au cazat puţin peste un milion de străini anul trecut.
Cei mai mulţi pasageri ajung acum pe Dubai International Airport, cel mai aglomerat aeroport din lume, cu 83,6 milioane de pasageri anul trecut. Spre comparaţie, aeroportul Henri Coandă, cel mai mare din România, a raportat 11 milioane de pasageri anul trecut.
Emiratul de pe malul sudic al Golfului Persic (în Peninsula Arabică) construieşte cel mai mare aeroport din lume (Al Maktoum International) ce va avea o capacitate de 220 de milioane de pasageri pe an şi 16 milioane de tone de marfă.
În România, în acest an traficul de pe toate aeroporturile ar putea depăşi 20 de milioane de pasageri, potrivit estimărilor ZF, faţă de 16,4 milioane de pasageri anul trecut pe cele 17 aeroporturi din ţară.