Companii

Conferinţa ZF&BRD Tu eşti viitorul în business – Suceava. Misiunea viitoarei generaţii de antreprenori români este să pună valoare adăugată peste resursa naturală a ţării

Conferinţa ZF&BRD Tu eşti viitorul în business –...

Autor: Ramona Cornea

02.11.2023, 00:08 196

„Trebuie să pregătim transferul de generaţii, 90% din ecosistemul de afaceri de familie din România este la prima generaţie „Starea de bine a unei naţiuni se bazează pe valoarea adăugată pe care o creează antreprenoriatul privat. Nu doresc ca ceea ce am creat să revină unei multinaţionale, vreau să rămână în familie.“

Transferul de generaţii în business este esenţial pentru continuitatea afacerilor antreprenoriale din România, iar misiunea viitoarei generaţii de antreprenori români este să pună valoare adăugată peste resursa naturală a ţării, au fost câteva dintre concluziile conferinţei ZF&BRD Tu eşti viitorul în business – Suceava.

„Trebuie spus că 90% din ecosistemul de afaceri de familie din România este la prima generaţie. Trebuie să pregătim transferul de generaţii şi perspectivele pentru transferul de generaţii. Primele două preocupări ale antreprenorilor sunt continuitatea afacerii, dezvoltarea afacerii, plata furnizorilor, iar a doua este păstrarea afacerii în cadrul familiei“, a spus Felix Daniliuc, director departament IMM în cadrul BRD.

Jean Valvis, preşedintele fondator al Valvis Holding, susţine că în cazul lui transferul de generaţii în business este în curs. Pentru a crea valoare adăugată, antreprenorii au nevoie de linişte şi predictabilitate în mediul de business, iar plusvaloarea pe care o aduc ei este unul dintre fundamentele stării de bine ale unei economii.

„Valoarea adăugată şi starea de bine a unei naţiuni se bazează pe valoarea adăugată pe care o creează antreprenoriatul privat. (...) Nu doresc ca ceea ce am creat să revină unei multinaţionale, vreau să rămână în familie. Am avut o sensibilitate de foarte mult timp de a-i introduce în business pe cei doi copii mari ai mei, cei care au terminat şcoala. Ei au început să lucreze cu mine.“

Valeriu Iftime, cofondator al grupului Elsaco, este de părere că puterea exemplului este cea mai bună modalitate de a atrage copiii în afacerea familiei.

„Dacă cineva crede că poate interveni în mod real în evoluţia destinului copiilor lor, se înşală. Cea mai importantă lecţie de viaţă pe care trebuie să o dăm noi pentru a transfera o afacere este de a putea să dialogăm cu copiii noştri, să fie o misiune uşoară pentru ei să înţeleagă ceea ce faci tu. Dacă ceea ce faci tu le place, pot veni şi ei”, a detaliat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO