Companii

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consumul privat, a crescut cu numai 1,9% în 2023, faţă de 2022 şi marchează astfel cea mai slabă creştere din ultimii 10 ani

Autor: Răzvan Botea

11.02.2024, 12:47 186

Consumul privat a avut în 2023 cea mai slabă creştere din ultimii zece ani Şi în anul pandemiei, 2020, consumul a crescut mai bine, cu 2,2%  Jucătorii din piaţă spun însă că cifrele nu sunt alarmante şi 2024 va fi mai bun, chiar dacă 2023 a fost un an prost pentru evoluţia consumului privat din România, din cauza inflaţiei şi dobânzilor ridicate.

„Anul 2023 nu a avut o evoluţie spectaculoasă. Cum spuneam, la fel ca anii precedenţi, ’21-’22. Trebuie înţelese ciclurile economice şi retailerii vă asigur că îşi fac calculele foarte bine şi vedem mesaje pozitive în piaţă, atât ca număr de deschideri noi, cât şi ca număr de remodelări. De asemenea, ştim foarte bine de cele două consolidări care s-au întâmplat pe parcursul anului trecut: Carrefour a achiziţionat Cora, Ahold Delhaize este în tranzacţie cu Profi”, spune Daniel Mocanu, directorul general al DAAS Epta România, cel mai mare jucător din industria frigului din România, care livrează echipamente frigorifice retailerilor şi jucătorilor din logistică. Declaraţiile sale au fost făcute marţi la ZF Live, emisiune susţinută de Orange Business.

Datele statistice susţin ce spune omul de afaceri: vânzările retailerilor au crescut cu numai 1,9% în 2023 faţă de 2022, cea mai slabă evoluţie din ultimii 10 ani. Spre comparaţie, în 2020, anul cu cele două luni de lockdown, volumul cifrei de afaceri din vânzările cu amănuntul au crescut cu 2,2%, conform datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO