Companii

Cererea de Logan MCV din Vest a dus la ruptura de stoc

Cererea de Logan MCV din Vest a dus la ruptura de stoc

Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia: Se realizeaza investitii, iar cadenta de productie a modelului MCV va creste de la 930 de unitati pe zi cat este in acest moment

25.09.2007, 18:47 54

Termenul de livrare pentru Logan, automobil conceput pentru pietele emergente, ajunge in prezent in tarile din Europa de Vest la mai mult de trei luni si poate ajunge in unele cazuri chiar la cinci luni, perioade comparabile cu termenul de asteptare pentru un automobil premium personalizat.
Daca in estul Europei cele mai mari cereri sunt inregistrate pentru varianta berlina, in vest se comanda cu preponderenta modelul MCV (break), lansat la inceputul anului. Vanzarile modelului in primele opt luni ale anului reprezinta 62% din cele peste 50.000 de unitati Logan vandute pe aceste piete.
"Este adevarat ca termenul de livrare este destul de mare in prezent. Avem comenzi peste estimari pentru modelul MCV, iar de la realizarea comenzii pana la livrare trec mai mult de 3 luni", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
Cererea pentru modelul break produs la Mioveni a culminat in aceasta vara cu o ruptura de stoc, antrenand intarzieri de mai mult de cinci luni pentru livrare. Cauza scaderii cu 87% a exporturilor de Logan MCV in luna august se explica si prin faptul ca in aceasta perioada activitatea uzinei se sisteaza, angajatii intrand in concediu de odihna.
Pentru a reduce termenul de livrare sub doua luni in 2008, Automobile Dacia a anuntat ca va creste capacitatea de productie de la 235.000 la 350.000 de unitati pe an si va transfera o parte a fabricatiei de berline la fabrica Logan din Maroc.
"Se realizeaza investitii, iar cadenta de productie a modelului MCV va creste in perioada urmatoare de la 930 de unitati pe zi cat este in acest moment. Este insa greu de estimat cand si la cat va scadea termenul de asteptare", a declarat Stroe.
Prima tara pentru exportul Automobile Dacia este in continuare Franta, iar din urma vin comenzile tot mai mari inregistrate in Germania. De altfel, Carlos Ghosn, presedintele Renault, a anuntat la Frankfurt ca in 2007 numai in Germania vor fi comercializate intre 18.000 si 20.000 de modele break.
In primele sase luni ale anului, de la uzina de la Mioveni au fost exportate in Germania 8.357 de autoturisme Logan, iar in Franta aproape 15.000 de unitati.
Principalul motiv al cresterii vanzarilor Logan MCV este pretul de pornire de 8.900 de euro, fiind cautat cu preponderenta de familii care au nevoie de un vehicul practic. "Am impins conceptul Logan pana la limita. Tarife competitive, robustete si garantie de trei ani si in plus un habitaclu de pana la 7 locuri", a spus Jan Ptacek, director de marketing al gamei, citat de cotidianul Le Figaro.
In primele opt luni ale anului Automobile Dacia a exportat pe pietele europene, potrivit statisticilor APIA, 40.655 de unitati Logan MCV, iar in conditiile in care pretul mediu per unitate este de 10.500 de euro, valoarea totala trece de 40 de milioane de euro.
Modelul nu canibalizeaza vanzarile altor modele similare din gama Renault si atrage, potrivit reprezentantilor producatorului, clientii care ar fi optat in schimb pentru un model second hand. In plus se estimeaza ca MCV va creste marja operationala a marcii, care a ajuns la 6% pentru Automobile Dacia. Pentru 2007 compania a estimat o cifra de afaceri de aproape 2 miliarde de euro, dupa ce in 2006 a trecut de 1,5 miliarde de euro.
Logan nu va ramane insa singura masina low-cost pentru o perioada lunga de timp si chiar presedintele Renault a prognozat ca in 2009 concurenta se va face simtita in piata, iar principalul competitor ar putea veni chiar dintre producatorii japonezi.
Pana atunci insa gama Logan va numara 6 modele, trei dintre ele fiind deja pe piata. Dupa berlina, break, furgoneta si viitorul pick-up prezentat la Frankfurt, va urma in 2008 modelul Sandero, produs in prezent in America de Sud pe platforma Logan, care va fi produs in viitor si in Europa, insa probabil sub un alt nume. Modelul care va incheia probabil gama Logan va fi cel cu tractiune integrala.
De la lansarea modelului Logan in 2004, Automobile Dacia a exportat pe pietele externe mai mult de 180.000 de unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO