Opt dintre cele zece reţele de comerţ modern din România au deschis magazine în 2019, singurele excepţii fiind grupul german Metro Cash&Carry şi lanţul de hipermarketuri Cora. De altfel, cele două companii şi-au pus pe hold expansiunea de mai mulţi ani, Metro investind mai degrabă în extinderea francizei LaDoiPaşi, iar Cora anunţând planuri în zona de online.
La polul opus, cele mai active reţele au fost din nou Profi, care va termina anul cu 260 de unităţi noi, şi Mega Image cu 65, arată calculele făcute de ZF pe baza datelor comunicate de companie.
Per ansamblu, 2019 a fost cel mai bun an pentru comerţul modern care are o istorie de 23 de ani pe piaţa din România. Astfel, au fost deschise circa 430 de magazine sub diferite formate, respectiv hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate, cash&carry şi discount. Prin comparaţie, în anii anteriori s-au deschis între 250 şi 300 de unităţi. Cele mai multe deschideri au fost cele pe format mic, dat fiind că românii caută magazine apropiate de casă sau birou, unde să meargă zilnic pentru cumpărături de necesitate imediată.